Nvidia GeForce 8800 GTS doet rare dingen :s...

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Best mensen,

ik zit met een Nvidia Geforce 8800 GTS videokaart,
maar vanaf het opstarten geeft hij rare dingen weer...
vb bij het opstarten van mijn pc komen er allerlei groene strepen links van mijn beeldscherm (bij de 'reclame' van mijn moederbord (MSI)), daarna bij het laadscherm van windows komer er allemaal over het hele scherm kleine rode fijne lijntjes op mijn scherm. Het staat volledig vol met rode lijntjes... en allemaal op een gelijke plaats, allemaal op dezelfde afstand enzo...
achteraf staat de resolutie op 640 x ... ipv 1280 x .. ofzoiets...
het is echt iets raars,
bij aparaatbeheeer staat er een geel driehoekje bij, dat de videokaart niet opgestart is... enzo,
ik heb reeds de drivers van mijn cd geprobeerd en nieuwe drivers van de nvidea website gedownload, niks helpt...:(
kan iemand mij helpen?
(en ook zijn mijn kleuren precies een inktvlek waarop water gevallen is...de randen zijn gelijk een waterachtige inktvlek uitgelopen..., dat is enkel bij mijn achtergrond)

Alvast bedankt!
groeten,
Kevin

Laatst bewerkt:
hoelang heb je hem al?

die van mij is pas ook stuk gegaan.
en als je een beetje gaat zoeken kom je meer mensen tegen met de gts8800 die het maar net 3 jaar heeft volgehouden.

Dat klinkt als een defecte videokaart.

Ik neem aan dat de kaart al buiten de garantie is, aangezien het al een oud beestje is.
De GTSjes zijn nog gemeekt met de oude chip de G80 dat zijn aardige heethoofdjes en houden het niet zo denderend lang vol.

Je kunt als vervangen een 8800GT 512MB versie aanschaffen.
Die zijn gebasseerd op de G90 chip. Een stuk zuiniger / minder warm en hebben een lange levensduur.

Die heb je 2de hands al voor 35-40 euro. Je wordt er mee dood gegooid.

LET WEL OP DE 8800GT 512MB versie dus!

Of je koopt een nieuwe andere graka in de winkel,

Duidelijk een overleden geval.
De mijne is ook onlangs op dezelfde manier heengegaan.
:confused:

GTS8800 geeft strepen

ja die van mij is eergisteren ook overleden, ook eerst balken (rood van boven naar beneden als een zebrapad) Als windows verder opstart ook allemaal kleine rodestreepjes over het hele scherm. Geen windows meer te zien dus ook niks mee aan te vangen. Heb eerst nog met een andere hardeschijf de hele boel op nieuw geinstalleerd. Ging wel iets beter, windows start wel helemaal door, maar geeft in het windows scherm hele kleine streepje die soms met de muiscursor "meelopen". Maar om een lang verhaal nog langer te maken. De videokaart was de oorzaak. Heb er nu een MSI N450 geforce inzitten en het loop weer allemaal. Wel een korte levensduur trouwens voor zo`n GTS8800. Heeft het ook niet langer gemaakt dan 3,5 jaar.

Bekend probleem bij die kaarten, jij bent er nog laat mee, vorig jaar vielen ze met bosjes tegelijk uit. Diverse forums liepen vol met dit soort meldingen.

Is wel te fixen, maar vereist wat technisch vernuft en het is in veel gevallen geen permanente fix

Topic is uit okt 2010 en dus aardig belegen.Oude topics moge in ruste blijven.Tijd voor een slotje nu;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan