NVIDIA GeForce 8800GT goed installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.O.L.

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Beste mensen,

Nadat ik mijn systeem terug heb gekregen van Azerty na het vervangen van de harde schijf, krijg ik bij het installeren van alle componenten de NVIDIA GeForce 8800 GT niet goed geïnstalleerd.

Bij apparaatbeheer blijft er een uitroepteken bij beeldschermadapters staan. Bij de Windows Prestatie-index staat er dit:

Als ik het stuurprogramma probeer bij te werken, geeft Windows aan dat dit al is geïnstalleerd. Ik heb ook de installatie ongedaan gemaakt en het stuurprogramma opnieuw erop gezet via Windows update.

Iemand goede raad?

Laatst bewerkt:
Een compleet nieuwe en schone installatie gedaan dus?

En daarna wel eerst de chipset-drivers van je moederbord geinstalleerd?

Dat is nog eens een snelle reactie!

Meteen een vraag terug: hoe installeer je de chipset-drivers van het moederbord?

Die staan op de cd die bij je moederbord geleverd is en zijn anders te downloaden op de site van de maker van je moederbord

Ja, dat heb ik meteen gedaan. Als ik de cd er nu in doe, krijg ik dan ook dit:

Ok, duidelijk, dat is het probleem dus niet.

Welke drivers precies probeer je nu voor de 8800GT te installeren?

Ik heb het zowel met een pakket van de site van Asus geprobeerd, als door middel van Windows Update. Allebei niet met het gewenste resultaat.

Overigens zijn er tijdens het opstarten van Windows een hoop groene puntjes op het scherm te zien, Dit heeft, lijkt me, hiermee te maken.

Edit:
Als ik de 8800GT in Apparatenbeheer samen met het stuurprogramma verwijder en de pc herstart, installeert Vista de standaard VGA-adapter.

Laatst bewerkt:
Bij nader inzien had ik dit ook al een keer geprobeerd. Helaas ook deze keer dit resultaat:

In mijn bestelling van het systeem staat overigens:

Product: Asus EN8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16

Maakt dit nog een verschil ten opzichte van de driver van Nvidia? Als ik Vista laat zoeken komt deze uit op Nvidia, dus ik verwacht van niet...

Wat krijg je voor melding te zien wanneer je de Nvidia drivers installeert, dus tijdens de installatie?

In mijn ogen niks bijzonders, zwarte Nvidia achtergrond en een installatiebalkje. Op het einde wordt aangegeven dat het systeem herstart moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan