nvidia geforce 9800 gt code 43

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florian Bastiae

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Hallo allemaal,

Onlangs was ik in een filmpje aan het kijken toen mijn scherm bevroor, computer opnieuw opgestart. Bleek mijn resolutie terug naar de laagste resolutie, wat dus volgensmij met de video kaart te maken heeft. Ik heb naast mijn monitor ook nog een led tv op mijn videokaart aangesloten, videokaart heet 2 dvi uitgangen, en die naar de tv werkte niet meer, iig mijn tv kreeg geen signaal meer door. Resolutie teruggezet naar mijn normale resolutie en toen paar keer opnieuw opgestart en hij deed het weer. Even later bevriest hij weer en weer hetzelfde verhaal, alleen nu doet hij het niet meer. Kon de resolutie wel nog gewoon terugzetten maar mijn 2e dvi poort doet het niet en ik kan bepaalde spellen niet meer openen omdat ik dan een error krijg. Gekeken bij apparaat beheer en er staat: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43). Beetje gezocht op internet en veel zeggen dat je videokaart dan gewoon kapot is, maar waarom deed hij het dan wel weer na de 1e keer crashen. En waarom krijg ik wel beeld op mijn monitor (aangesloten op mijn videokaart). Heb de nieuwste driver geïnstalleerd voor mijn videokaart.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Heb de nieuwste driver geïnstalleerd voor mijn videokaart.
Hoi,
werkte het wel vóórdat je de nieuwste drivers had geïnstalleerd? Indien ja ga dan terug naar de optie "vorig stuurprogramma".
Heb je ook de juiste bits-versie gedownload?

Laatst bewerkt:
Nee ik heb de nieuwe driver geïnstalleerd om het probleem te verhelpen maar dat werkte dus niet. Vanochtend deed hij het weer even. Kan het niet ergens een los contact zijn of dergelijke. Vind het zo vreemd dat hij wel beeld geeft maar dat er toch staat dat hij het niet doet.

Videokaart kapot? 9800 GT

Hallo,

Mijn videokaart begon onlangs kuren te vertonen. Paar keer freeze en dan na opnieuw opstarten kan hij bepaalde dingen niet meer openen zoals spellen, of doet mijn 2e dvi poort het niet meer. Windows geeft in apparatenbeheer dan een code 43 aan (kan niet aan driver liggen, nieuwste zit erop). Echt kapot kan hij echter niet zijn aangezien hij het nog wel eens (100%) heeft gedaan, puur geluk denk ik, maar ook omdat hij sowieso wel beeld geeft. Als hij echt kapot was kon ik mijn computer helemaal niet meer gebruiken, toch? Heb hem er even uitgehaald en een foto gemaakt want ik zag iets wat er niet goed uit ziet.

http://imageshack.us/photo/my-images/687/imag0214ui.jpg/

Het lijkt erop dat de 2 dingetjes in het midden zijn uitgebarsten, je ziet dat hij bovenop kapot is. Voor de rest zit er stof op, dus dat is het niet. Nu vraag ik me af of dat te maken is, door een expert. De video kaart doet het dus wel nog, maar niet meer goed. Het is een 9800 gt.

je condensator is kapot neem maar afscheid van die kaart

Laatst bewerkt door een moderator:
Beide topics samengevoegd.Gaat prima samen aangezien het om problemen met die kaart gaat.

Prima dat samenvoegen frankwannet.

Weggooien ja? Dat is niet te maken dus. Dan gebruik ik hem voorlopig nog even voor de dingen die hij wel doet, totdat ik een nieuwe ga kopen. Hoe kan een condensator kapot gaan. Wil het weten zodat ik het kan voorkomen bij mijn volgende videokaart.

Die kaart kun je inderdaad weggooien, dat is wel te maken, als jij een pro in solderen bent en de juiste vervangende condensatoren kunt vinden, maar die kans is klein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan