Nvidia Geforce DDR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Berichten
110
sinds zondag heb ik problemen met mijn beeldschermadapter. De driver zou niet compatible zij met de Windows logo test. Het zou te maken hebben met een nv4_mini.sys.

Gisteren heb ik de nieuwste driver opgehaald bij Nvidia (52.16). Na installatie volgt dezelfde waarschuwing. De waarschuwing negeren heeft geen nut. De pc wil dan helemaal niet meer opstarten.

Wie weet wat te doen ??? Zie de bijlage voor de foutmelding.
 

Bijlagen

  • screenhunter_004.jpg
    screenhunter_004.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 13
Verwijder bij hardware de videokaart en reboot.
Dan bij opstarten zal hij opnieuw geinstalleerd worden en kun je de driver installeren.
 
Klopt, maar dan pakt hij weer de oude versie waarna het systeem opnieuw vastloopt. Ook als ik handmatig zoek. M.a.w. de oude versie moet verwijderd worden. Maar hoe ?
 
Aanvulling: als ik zelf selekteer ipv laat zoeken (automatisch of in een bepaalde map) dan kom ik de oude en de nieuwe (niet microsoft) tegen. Zie bijlage.

Als ik de nieuwe installeer en reboot dan loopt de pc vast en volgt er een foutmelding binnen DOS. Als ik de driver uitschakel in de veilige modus dan meldt xp (na reboot) dat het systeem is hersteld van een ernstige fout.

Helaas nog geen oplossing dus.
 
Arnold,

Als het goed is moet jij bij de optie Software in het configuratie scherm jouw Nvidia drivers kunnen verwijderen. En anders zoals Sigma aangaf je Videokaart bij systeem eigenschappen > Hardware even verwijderen en dan rebooten.

XP zal in principe jouw Geforce gewoon herkennen en met de standaard drivers van XP installeren.
En ik zou een iets oudere driver eerst proberen.
Ik had namelijk ook problemen met de nieuwste drivers en heb de versie 43.45 geinstalleerd en nu loopt het systeem stabieler...

Misschien ook een optie....


Remy
 
Probeer eens een oudere driver van Nvidia te installeren.
Er zijn de laatste tijd wat problemen met de meest recente drivers van Nvidia.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan