NVIDIA GeForce FX 5200 valt uit op WinVista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike4helpmij

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Hoi,

Ik heb sinds een maand zeer vervelende hardware problemen.
De symptonen:
- Tijdens het normaal computeren blijft het beeld staan. En staat de muis en toetsenbord vast.

Ik draai Windows Vista Ultimate en dit zijn mijn specs:

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 345, 3100 MHz (23 x 135)
Moederbordnaam MSI 848P Neo-V (MS-6788) (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio)
Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/05/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik de symptonen erg vind lijken op een kappote videokaart, dacht ik deze te vervangen. Maar zou het ook aan de chipset kunnen liggen?

Ik heb hier weinig kennis van, maar heb me proberen verdiepen in de upgrade mogelijkheden. Maar daar kwam ik nog niet goed uit.

Hopelijk kan iemand me meer info geven, over welke soort videokaarten ik kan aanschaffen.

Alvast Bedankt,

Mike

weet je zeker dat het de videokaart is ?

en wat die kaart betreft kijk eens naar de radeon x1650pro.

Dat is juist de vraag ;)
Maar alles wijst ernaar, geen fouten in logboek (alleen 6008: Onverwachtse Afsluiting > van het uitdrukken van de PC)
Bij een minder visuele instelling, komt het probleem niet voor. De 128mb is gewoon te weinig.

Alleen vraag ik me af, welke videokaarten met een AGP aansluiting kan ik aansluiten.
Of werkt alles met het moederbord samen?

Die Radeon X1650 Pro is een PCI-Express kaart. Ik heb alleen 1 AGP aansluiting voor de videokaart, en evt een normale PCI aansluiting.
Dat is juist ook nog 1 probleem.

Mike

Laatst bewerkt:
x1650pro is ook in agp versie heb em zelf ook gehad. pci moet je zowiezo nooit doen.

ps: vista ultimate op 1gb geheugen is ook een beetje aan de weinige kant. misschien tog maar weer trug naar xp ?

Laatst bewerkt:
Bedankt ik heb hem gevonden:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBGS5E

Deze videokaart had ik nodig om mijn computer up te graden, voor een betere verkoop.

Maar ik twijfel toch, ik heb 2 opties:

- Verkoop WinXP comp: P4 3 GHz, 1024 MB, 80 GIG, 128 MB Geforce MX 5200

- Verkoop WinVista comp: P4 3GHz, 1024 MB, 80 GIG, {EN DEZE VIDEOKAART}

De vista computer zal wel duurder zijn, maar zal hij ook makkelijker te verkopen zijn als de XP? Het is wel een investering van €65 euro. ;)

Groeten Mike

PS: De comp met de 1GB draait altijd op ongv. 650 MB van het Systeem.
Professionele Videobewerking, Photoshop en Firefox kunnen er dan altijd met gemak nog bij. Dus valt nog wel mee. (zit wel op de grens idd)

Laatst bewerkt:
ligt er ook maar aan wat je er allemaal mee wilt doen.

als je mijn mening wilt over vista, ik vind vista zwaar piep!

Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet aan de videokaart ligt!!!

En die investering om de PC te verkopen zou ik al helemaal niet doen, het systeem is hooguit 175,- euro waard wanneer je geluk hebt.

Kun je beter het probleem verhelpen en lekker zelf er verder op computeren!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan