NVIDIA GeForce FX 5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
is dit een goedevideokaart:NVIDIA GeForce FX 5500?
het heeft 128 mb geheugen.

wat kan ik er allemaal mee?
kan ik er grafishe spellen mee spelen? dat het makkelijk gaat?
kan ik er makkelijk de sims 2 op spelen?

:)

het is wel een hele oude kaart.
leg er 2 tientjes bij en je heb een betere.

mijn pc:

1024 ddr
160 gb
pentium 4 2.6 GHz
xp prof

Is toch prima?

met die kaart erbij?

ik d8 dat gefroce een goed merk was waar je ook grafische spellen op kon spelen?

he,

Ik zelf heb een Geforce 5600, ietse nieuwer (256mb).

ik ga ff uit met mijn kaart

Als je een spel als F.E.A.R wiltspelen gaat dit helaas niet lukken, grote games hebben al gauw een kaart van 256mb nodig.

neem je een spel als c&c zero hour, a&a, counter strike enz.. zal het wel gaan, maar ga er niet van uit dat je de games op (grafisch) hoogste nivo kunt zetten.

ik ben het eens met mr.x, leg er een paar tientjes bij, en je kunt er weer mee door

hallo,

ik heb de kaart al, maar ik vroeg me af wat ik ermee kon. kreeg hem bij de computer.
maar ik kan dus wel gewoon normaal en goed de sims 2 spelen?

en trouwens er zit een aansluiting in : DIV voor wat is dat ?
er zit ook een s-vidout aansluiting die is voor de tv he?

he,

Als je een spel als F.E.A.R wiltspelen gaat dit helaas niet lukken, grote games hebben al gauw een kaart van 256mb nodig.

Waarom denken mensen altijd dat meer geheugen ook direct beter is?
Even een stukje uit een andere post van mij
maestro12 zei:
Een 128mb kaart met 16 pipelines zal veel sneller/beter werken als een exemplaar met 256mb en maar 4 pipelines (zelfs al zou het geheugen ook nog sneller zijn)

Let dus liever op de juiste combinatie (pipelines/geheugen) in plaats van je alleen blind te staren op de hoeveelheid geheugen.

hey,

maar uhm maestro12 is die videokaart dan goed i.v.m ie pipelines enzo. heb daar geen verstand van?

Beantwoorden deze links je vraag?
http://www.zdnet.nl/dossiers.cfm?id=41895&eid=36413
http://www.guru3d.com/article/content/124/6/ (en volgende pagina's)

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1261

Op de laatste link zie je dat de kaart maar 4 pipelines heeft, daarbij ook nog trage RAMDAC, memory bandwith van 6,4gb/s en trage GPU (core clock) en je hebt het antwoord denk ik wel compleet. Beter iets meer geld uitgeven aan een beter exemplaar als je geen teleurstellingen en ergenissen wilt.

Als je dat vergelijkt met mijn oude (3 jaar) ATI radeon 9800 pro (128mb), doe je er beter aan een 9800pro op de kop te tikken.

Laatst bewerkt:
oke bedankt voor je hulp.

ik kan er wel gewoon spelletjes op spelen zonder te veel graphics.
maar ik vraag me wel af of de sims 2 nou kan, want die wil ik graag
spelen.

bedankt voor al jullie hulp trouwens he.:thumb:

Waarom denken mensen altijd dat meer geheugen ook direct beter is?
Even een stukje uit een andere post van mij

Let dus liever op de juiste combinatie (pipelines/geheugen) in plaats van je alleen blind te staren op de hoeveelheid geheugen.

sorry :o idd je hebt gelijk.

@ Freak Girl:
je kunt het proberen, de sims2 gaat bij mij wel op het laagste grafische nivo, en je moet niet te veel attributen in je huisie zetten hi hi, gaat langzaam ( ik irriteer me eraan en heb hem eraf gehaald).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan