Nvidia GeForce GT630M 2G laptops.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinHendriks

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Halo

ik wil graag een laptop kopen waar je goed op kunt gamen. Maar ik vind het design ook belangrijk.
ik heb nu 2 laptops gezien die ik wel zou willen hebben dat zijn:

Dell xps 14 http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-14-l421x/pd?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd&~ck=mn Bildschirmfoto_2012_06_26_um_11_37_44_630x473.jpg

Dell inspiron 15z http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/inspiron-15z-5523/pd.aspx?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd&~ck=mn dell15z-5523.jpg

de xps 14 heeft een Nvidia GeForce GT630M 1G zou je daarop games zoals battlefield 3,black ops 2 goed op kunnen draaien zonder dat het beeld hakkeld?
of is een Nvidia GeForce GT630M 2G beter om games op te spelen?
en nog een vraagje welke zou jij nemen?

dankje!

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk nooit voorstander van gamen op laptops, aangezien die hun warmte slecht kwijt kunnen en na een tijdje gaan laggen daardoor. In principe zijn ze hetzelfde als je een i7 (of i5) kiest met 8GB ram, op de diameter van het scherm na (15" tegenover 14"). Ikzelf vind beide te klein om redelijk op te kunnen gamen, maar waarschijnlijk moet je er wel zonder problemen op kunnen gamen. Ik zal eens een paar reviews zoeken van die laptops...
edit: wat ik niet snap is dat de xps14 duurder is dan de inspiron 15z, terwijl ze toch vrijwel hetzelfde zijn...

op medium zal je die games toch wel moeten kunnen spelen met gemiddeld 30-35 beelden per seconde... Als je dat genoeg vindt, kies de goedkoopste combinatie uit met 8GB ram en minimaal een i5...

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij:thumb:

Aangezien je vraag over aanschaf laptops gaat en daarbij behorende videochips:

Topic verplaatst van Hardware-Videokaarten ---> Hardware-Laptop (Of de aankoop daarvan).

Succes met je vraag.

klikerdeklik
25fps op medium met een GT630M en 40FPS op low in battlefield 3
(alles lager dan 30FPS = lag)

dus als je met low genoegen neemt dan is de GT630M een optie zo niet dan zul je toch eerder naar een GT650M of GTX660M moeten zoeken
en die zijn een stuk duurder

Er is nog een aardig verschil tussen de ene laptop met een 630m en de andere! 959 punten of 1309, lijkt me sterk dat dat alleen de processor is, of niet?

weet niet waar je die punten vandaan hebt...
kan je wel vertellen dat als het gaat om het spelen van games via de laptop het vrijwel altijd de videokaart is die de bottleneck is

ik zelf kijk nooit naar synthetische benchmarks (passmark 3dmark11 Furmark) die laten vaak verre van de waarheid zien en kijk liever altijd naar real life benchmarks die letterlijk de games zelf spelen.

Nvidia GeForce 610M goed voor gaming?

Ik heb een vraag over de Nvidia GeForce 610M. Zou je hierop goed kunnen gamen? En als er in 2013 en 2014 nieuwe games uit komen kunnen die er dan ook nog goed (zonder gehakkel) op draaien? Het maakt mij niet uit dat alles op low settings gezet moet worden. (ik wil dit weten omdat ik mischien een lenovo ideapad u410 wil kopen :)

Alvast bedankt!

Ik heb je nieuwe vraag hier bij deze "oude" gezet. Deze staat immers nog open en reageer je zelf niet meer in. Zoals hierboven al aangegeven door me: Al je vragen omtrent laptop en bijbehorende videochips kan je hier prima in dit topic kwijt.;)

Succes.

de 610M is geen game kaart je kunt de huidige games maar net spelen op low dus nee nieuwe games van 2013/2014 die kans lijkt me zeer klein dat je die dan nog kunt spelen
de laptop heeft een krachtige processor maar de videokaart voldoet niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan