NVIDIA GeForce GTX 670: zeer regelmatige crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
NVIDIA GeForce GTX 670 / Versie stuurprogramm 9.18.13.1090

Heel vervelend, sinds deze week crashed m'n videokaart zeer regelmatig. Browser wordt dan afgesloten en bijv. videobewerkingsprogramma ook.

Ben dan aan het encoderen of uploaden naar YouTube en dit mislukt dan.
Moet ik weer een montage aanpassing maken, anders wordt e.e.a. weer niet geaccepteerd op YouTube.
Kortom, urgent :(

Heb schone installatie van de videokaart uitgevoerd met meest recente driver, maar nog steeds is het probleem aanwezig.

Wie weet raad? :confused:

ik heb precies jou probleem, maar dan met nvidia geforce 220 GT, als ik n game speel minecraft of assasin's creed ofzo. dan na 5 a 10 minuten krijg ik n zwartscherm en gaat me pc op slaapstand maar me pc kan dan niet weer wakker worden :(

@lucasje20, dat klinkt als het probleem dat ik voorheen had met mijn ATI Radeon X1900 GT (het is een totaal andere kaart als die van jullie, maar goed). Ook zonder reden ineens zwart scherm en de PC die in de slaapstand gaat. De reden hiervan was oververhitting door een grote hoeveelheid stof die klem zat tussen de ventilator en koelribben.

@lucasje20/tobiastheebe: lijkt me toch een ander probleem.

Zo te zien heb je denk ik de laatste versie van Nvidia, heb je al een oudere versie geprobeerd? Ik heb een GTX460 en draai al een tijd versie 306.97. Vind deze erg stabiel.

@Chopra, dat zal het ook zijn, maar ik richtte me in het bijzonder op het probleem van lucasje20.

Zo te zien heb je denk ik de laatste versie van Nvidia, heb je al een oudere versie geprobeerd? Ik heb een GTX460 en draai al een tijd versie 306.97. Vind deze erg stabiel.

Doe ik nooit zo snel, al besef ik terdege dat oudere versies vaak bugvrij werken. Ben nu nog 'n beetje aan het uitproberen of de nieuwste driver (na opnieuw opstarten/opschonen etc.) goed functioneert.
Echt een vervelend probleem m.b.t. uploads YouTube.

e.e.a. lijkt nu stabiel te zijn (met de nieuwste driver dus). :thumb:

Helaas toch steeds weer zwart beeld en crash van de driver. Heel bekend probleem, heb ik inmiddels overal kunnen lezen.

Ook oudere drivers geven dit probleem. Zou de voeding soms ook een rol kunnen spelen? Dit vind ik bij de specs van de M7720 [Power Supply 500 W / 750 W / 1000 W] maar daar word ik zelf niet veel wijzer van.
Elders gelezen dat er een 500 W voeding in zit, lijkt me realistisch.

Laatst bewerkt:
Nog 'n aanvulling - for what it's worth ... - vanmorgen de kaart er uitgehaald en weer geplaatst (e.e.a gereinigd, stekkers overal goed aangedrukt) en nu lijkt het met een wat oudere driver goed te werken.

Laat het zo blijven...:rolleyes:

ik heb speccy gedownload. je kan op dit progammaatje zien hoeveel graden alles is... mijn grafische kaart word snel oververhit en werd dus al snel 105 graden. en crasht dus. ;( ik heb het binnen stofvrij gemaakt. dat hielp 5 graden minder. ik heb aan een expert gevraagd wat ik nu kan doen. hij zegt:"een nieuwe grafische kaart is waarschijnlijk het begin van het einde" en ik ben al op een andere oplossing gekomen; als ik ga gamen dan doe ik mijn resolutie naar 800x600 dan bliojft hij ongeveer rond de 70 graden

@lucajse20
betere ventilatie in je kast zou ook moeten helpen. Gaat het beter als je met een open kast werkt?

Ron

Alhoewel je in 'mijn' thread doorgaat, lijkt me dat ook de oplossing: betere ventilatie. Zet er anders eens om te proberen een ext. ventilator op.
'Begin van het einde' - dit begrijp ik niet.

Je bent gamer en ik kan bijv. softwarematig de fan van m'n kaart hoger laten draaien. Maar dat zal jouw kaart misschien niet hebben? (EVGA Precision X bijv.)

Oh ja, godzijdank geen enkele uitval/zwart beeld meer gehad sinds herplaatsing van de kaart :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan