NVIDIA Geforce MX 420

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
voor het installeren van mediacenter moest ik een update voor xp, hierbij geeft hij aan dat de NVIDIA AGP-filter niet compatibile met deze versie van windows XP. Ik heb nu Windos XP HOMe en volgens mij update hij m eerst naar PRo..tenmisnte als ik t goed heb, maar hoe krijg ik die AGP-filter weer goed zodat ik verder kan gaan in de setup. Heb al bij Nvidia op de site gekeken maar ik zou niet weten welke ik nu moet downloade omdat ik niet weet wat de agp-filter inhoudt. Kan iemandmij verder helpe?

ja zeker heb ik r wat aan, het klopt precies. Ik heb dat nu dat bestand gedownload maar er staat dat ik het mag installere maar kopieren naar
places the new driver
in the C:\nvidia\nforceWinXP\2.00\GART directory, but doesn't update it in the Windows
System32 drivers directory. By manually copying the driver from the Nvidia directory,
you'll get past the compatibility problem. The version of the driver that works is 4.12.01.0278.

alleen de map die hij aangeeft bestaat bij mij helemaal niet? hoe kan dat..en of kan ik het toch wel gewoon installeren vanaf het bestand wat ik gedownload heb of moe tik t perse in die map doen...

Pff, een beetje ingewikkeld allemaal ja.

Ik heb het even zitten bestuderen en denk dat de oplossing alsvolgt wordt omschreven.
Als je de nieuwste driver installeerd van nVidia wordt er een bestand niet mee gekopieerd naar de system32 directory.
Dit zou volgens hem even handmatig moeten.
Hij controleerd dit als volgt.
Ga naar apparaatbeheer, ga naar beeld --> verborgen apparaten weergeven, nu zou je de AGP Bus Filter moeten zien bij Non-Plug and Play drivers, zo niet zou ik gewoon op de videokaart dubbeklikken.
Klik op stuurprogramma gegevens, nu zie je alle bestanden die worden gebruikt, klik op een bestand om het versienummer weer te geven.

Ga nu naar je vers geïnstalleerde nVidia map en zoek deze bestanden op, vergelijk hierbij de versies en als je nieuwere versie tegenkomt dan dat er in apparaatbeheer staat, verplaats deze dan handmatig naar de system32 map.

Hoop maar dat het werkt :)

na vele uurtjes achter de pc hebben doorgebracht is het gelukt hoor! Bedankt voor alle hulp:thumb:

Nou, da's mooi om te weten, leek me nog een heel karwei voor je. :)

dat was het ook zeker, veel zoeken naar hoe het nu precies zit enzo, maarja met wat geduld en goed kijken kom je er wel uit, dus als iemand nog xtje met dit probleem..hoor ik t wel:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan