Nvidia GeForce NX 6600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

azusaplane

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
9
Ik heb een Nvidia GeForce NX 6600 GT videokaart, die het maandenlang zonder probleem heeft gedaan. Sinds enkele dagen echter, loopt mijn computer vast (wordt heel traag) als ik een filmbestand probeer af te spelen. Als ik bijvoorbeeld met Windows Mediaplayer een filmbestand open, blijft hij "hangen" bij "opening media". E.e.a. slokt dan alle geheugen op, en Mediaplayer kan alleen afgesloten worden via Taakbeheer. Het probleem doet zich voor bij alle filmbestandstypen (avi, mpg, mov), en bij elk programma (windows media player, vlc media player, quicktime). Flashfilmpjes van youtube.com bijvoorbeeld werken wel, en ook games en ingame videos werken perfect.
Als ik de kaart uitschakel kan ik wel films afspelen, uiteraard dan wel in mindere kwaliteit.

Ik heb van alles geprobeerd; de nieuwste drivers, alle codecs, anti-spyware programma's laten draaien, zelfs windows opnieuw geinstalleerd. Vooralsnog zonder resultaat.

Ik heb een AMD Athlon XP 2,08 GHz, met 1024 Mb RAM.

Enig idee waar het aan kan liggen?

Bvd
 
Normaalgezien zou het dan aan verkeerde codecs liggen, kan gebeuren als je bvb Ace mega codec pack installeerd ofzo.

Probeer eens K-Lite codec pack
 
Helaas, daar ligt het niet aan. Heb nav je suggestie (opnieuw) alle codecs verwijderd en k-lite geinstalleerd, maar het probleem blijft bestaan... Iemand nog een ander idee?
 
Heb je toevallig nog een andere videokaart, mag ouder zijn, om te proberen of de filmpjes daarmee normaal draaien. op die manier kun je zien of het een software probleem is of een hardware.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook alles opnieuw geïnstalleerd enzo. Ik heb het probleem niet met mijn oudere G-Force 4 Ti 4200. Spellen en flash films doen het goed maar bij ieder ander filmpje slaat de computer zowat op hol. Is er al bekend waar het aan ligt ?
 
Suicider en Beowulf, bedankt voor jullie reacties.
Nadat ik opnieuw de videokaart had gedeinstalleerd en drivercleaner heb laten draaien, heb ik de Forceware 71.89 driver gebruikt, zoals genoemd in dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902
Video's die op mijn computer staan doen het nu weer zonder problemen, streaming media video's op websites blijven echter het resultaat geven dat alles vastloopt. (Vooral lastig als een film automatisch start zodra je op een site belandt....)

Suicider, ik heb geen andere videokaart meer, maar ik ben van plan om mijn huidige videokaart in een andere pc te stoppen, om te kijken of het aan mijn hardware ligt, en zo ja, aan de videokaart of het moederbord.

Beowulf, de stappen volgen zoals die in bovengenoemd topic staan heeft mij in ieder geval wat opgeleverd, ben benieuwd of het voor jou ook helpt.
 
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn vorige videokaart. Die liep niet vast bij films e.d., maar juist wel bij games (heel irritant).

Uiteindelijk (na meer dan 6 maanden ploeteren, testen, en niet de nieuwste games spelen :( ) bleek het bij mij aan mijn geluidskaart te liggen. Door die opnieuw in te stellen, liep de videokaart ineens ook beter.

Het lijkt een onlogische oplossing, maar als al het andere niet helpt, zou je eens de andere onderdelen van je PC kunnen "oprissen".

Succes!
 
Zelfde Probleem hier,
hij speelt helemaal niks meer af bij mij en dat komt niet door codecs.
alleen met de aller eerste driver die ik erbij kreeg op de driver cd (v 66.81 B) werkt alles maar das *** met gamen. Met alle tussen drivers en met de nieuwste gaat het fout.
Ik ga de winkel belle en inruilen voor een andere denk ik...
 
JAAAA, ik heb het denk ik... eindelijk :)
wat (bij mij) het probleem is/was waren mn chipset drivers!
gewoon de chipset drivers van de bijgeleverde cd (oude dus) installe en je kan al je illegaal gedownloade **** weer kijke ;)
Succes en slaap lekker

PS. Mocht je die cd met die oude drivers v80.01 ofzo niet meer hebbe moet je t maar zegge dan stuur k t wel op ofzo, later
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan