Nvidia GTX 260 lage FPS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de chipsets ge-update en nu haal ik al een FPS van gemiddeld 40 bij het spel Prototype dat is toch alweer meer dan 25 /30 dus die tip heeft al geholpen :thumb:

Maar wat kan ik nog kopen en makkelijk zelf in de computer plaatsen waardoor hij nog sneller gaat want ik lees dat 2,40 ghz ook een bottleneck is of zo .

Laatst bewerkt:
Bij 3d mark gaat hij bij de derde oefening op 1 fps en dan slaat dat programma af Vaag wat kan dit nu weer zijn ?

Welke Coolemaster voeding heb je precies? 500 Watt is wel een beetje krap voor een kaart die iets van 430Watt kan vragen. De rest van je systeem moet ook nog voorzien worden. Heb je beide PCI-E stekkers aangesloten? Wat zit er nog meer in je systeem naast je videokaart en CPU.

Dat ie vast loopt bij 3Dmark, kan best wel eens op te kort stroom duiden. De derde test is een graphics test, welke resolutie test je mee?

3DMark Score 12702 3DMarks

SM 2.0 Score 4753

SM 3.0 Score 6063

CPU Score 3783

Hoe kan ik mijn CPU verhogen is dat makkelijk ?

CPU overklokken op een Medion pc, zal niet gaan. Het Bios is erg beperkt met instellingen.

Bij 3d mark gaat hij bij de derde oefening op 1 fps en dan slaat dat programma af Vaag wat kan dit nu weer zijn ?

3de test is volgens mij een cpu test. Dat is normaal dat je daar amper fps haald.
(in dat dal met soort robotjes, of heb ik nu de verkeerde 3dmark voor me :))

Edit aan je score te zien, doet de kaart wat hij moet doen.

Los van dit topic
In andere topics heb ik aangegeven dat een moderne graka pas goed gaat werken bij een cpu klok snelheid van 3Ghz.
(tegen gesproken door anderen, maarja ik geloof hier heilig in :) en meestalis dit ook het geval)
Ik zal dalijk op m'n pc m'n oude excel te voorschijn toveren van de test met de gtx260.

Laatst bewerkt:
3de test is volgens mij een cpu test. Dat is normaal dat je daar amper fps haald.
(in dat dal met soort robotjes, of heb ik nu de verkeerde 3dmark voor me :))

Klopt mukkel ik heb het verkeerd , dacht dat het een fout was.

De resolutie die ik gebruik is 1280 x 1024

Denk dat het afhankelijk is hoe je telt. Ik tel de "subtests" niet als nieuwe test.

attachment.php

Denk ook dat de CPu en mogelijk de snelheid van het geheugen de bottelnek is. Ik heb 2 van de black edition GTX260, maar heb een core i7 en DDR3.

Bijlagen

• 3dmark.jpg
    3dmark.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Maar kan ik dan de cpu en/ of de snelheid van het geheugen nog aanpassen of veranderen ?

Zoals ik al eerder aangaf, kun je met een Medion pc niet overklokken. Dus je kan de CPU en geheugen snelheid niet aanpassen.

Welke Coolemaster voeding heb je precies? 500 Watt is wel een beetje krap voor een kaart die iets van 430Watt kan vragen. De rest van je systeem moet ook nog voorzien worden. Heb je beide PCI-E stekkers aangesloten? Wat zit er nog meer in je systeem naast je videokaart en CPU.

Dat ie vast loopt bij 3Dmark, kan best wel eens op te kort stroom duiden. De derde test is een graphics test, welke resolutie test je mee?

heb je ook een bron die zegt dat de kaart in zijn eentje 430 watt vraagt?? het lijkt me namelijk eerder dat jouw bron het over een geheel systeem had?

Ik lees in de link zelfs 630W voor niet SLI en 680 voor SLI
Maar vereiste kracht is wat anders dan gebruik.
Dat ligt volgens tom's harware niet boven de 182w
Zie deze engelse review (de waarden in de tabel zouden van een compleet systeem zijn)

mvg leo

Laatst bewerkt:
Het is zelfs 500Watt voor de XFX GTX260 (Black Edition), voor een single videokaart in SLI wordt 630Watt, alleen al voor de videokaart(en) aangeraden. Voor het systeem iets meer;

http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/200series/260GTX.aspx

630W met 2 kaarten
500W met 1 kaart
----
130W voor 1 kaart

En de rest van je systeem gebruikt geen 500-130W=370W.

Jij zit met jouw i7 setup met 2 GTX260 nog niet eens aan de 500W. Is mijn inschatting.
(heb je toevallig een metertje?)

En toch maar even gegoogled:
http://www.tweaktown.com/reviews/1768/leadtek_winfast_gtx_260_extreme_in_sli/index17.html
449W voor het totale systeem. Mijn inschattingen kloppen dus prima :)

edit:
Ik weet niet of je monitor dat aan kan: probeer eens op hogere resoluties te spelen. 1280x1024 is vaak meer cpu-afhankelijk dan andere resoluties.
En anders zou ik voor een volledige herinstallatie pleiten. Om alles uit te sluiten.
Het zou zelfs nog aan je moederbord kunnen liggen. Deze medions worden vaak niet gemaakt voor dit soort goede videokaarten.

Laatst bewerkt:
630W met 2 kaarten
500W met 1 kaart
Dit gaf ik ook aan, heb een komma verkeerd geplaatst. Ik heb geen metertje om het verbruik te meten, maar de waarden die aangegeven worden zijn ook de maximale waarden. Je moet van goede huize komen omdat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Als je de videokaart gaat stressen verbruikt deze gerust een bak stroom. Daarnaast in mijn geval nog een Core i7 die 130Watt kan vragen.

14000 3dmark06 punten is normaal voor deze kaart.
12000 bij 4xAA
Heb je Anti Alising uitstaan?

En toch maar even gegoogled:
http://www.tweaktown.com/reviews/1768/leadtek_winfast_gtx_260_extreme_in_sli/index17.html
449W voor het totale systeem. Mijn inschattingen kloppen dus prima :)

:) beetje rare metingen.
Ik heb mijn systeem ook op een CM 520W real power gehad en deze trok het net niet.
Gaat goed het eerste uurtje, maar daarna gaat heel je voeding over de zeik.
(Warmte + pokke herrie van de ventilator) => overbelasting.

Terwijl met jou link een compleet systeem (4870x2 + i7) 443W full load moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan