Nvidia gtx 260 of Ati 5770?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Na het doorspitten van het forum heb ik het antwoord nog niet gevonden, dus stel ik hem.

Ik wil mijn 8600 GT kaart te vervangen, nu wil ik ook weer niet teveel geld uitgeven en ben terecht gekomen bij 2 verschillende types. De ati chip 5770 of de nvidia gtx260. Wat zou gezien de prijs de beste keuze zijn. Zelf game ik zo af en toe (COD warfare2/ Anno ed.) Zal ik trouwens veel meer detail zien met een nieuwe kaart op mijn 24 inch scherm met resolutie op full hd?
Moet ik nog waarde hechten aan het directx 11 van de ati kaart?

Wie kan mij adviseren?

Dan zou ik gaan voor de 5770, is meer toekomst gericht en beter als de gtx 260. Maar wat is de rest van je systeem?

DX11: Op korte termijn niet al teveel, op lange termijn een beetje.

Maar het grote voordeel is dat de kaart een stuk zuiniger is.

Qua prestatie nu is de HD4890 ook een goede optie. Die presteert echt beter dan de HD5770 en GTX260.
De HD5770 en GTX260 presteren gelijkwaardig.

In Anno is de HD5770 een stuk beter:
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/15
Daarintegen is in de vorige COD de GTX260 weer beter. (zelfde test)

Volgens mij (ben niet thuis) heb ik een Duo 6850 3.00 Ghz en Asus p5k met 4 gb geheugen draaiend met vista 32 bit.

Laatst bewerkt:
Zit nog met een vraagje.
De kast die ik heb is een Antec Sonata 3 kan hier gewoon elke kaart in of zit er ook een beperking wat formaat betreft. Las ergens dat een kaart 29 cm lang was en dat zou in dat geval niet in mijn systeemkast passen. Ook bij de specs kan ik de lengtes van de verschillende kaarten niet vinden.
Komt nog bij dat er een voeding van 500W in zit, is dit voldoende?

Zit nog met een vraagje.
De kast die ik heb is een Antec Sonata 3 kan hier gewoon elke kaart in of zit er ook een beperking wat formaat betreft. Las ergens dat een kaart 29 cm lang was en dat zou in dat geval niet in mijn systeemkast passen. Ook bij de specs kan ik de lengtes van de verschillende kaarten niet vinden.
Komt nog bij dat er een voeding van 500W in zit, is dit voldoende?
Ik zit nu op school dus ik heb even geen tijd om te kijken of hij in je kast past, maar ik kan je al wel vertellen dat je aan 500W genoeg hebt ;) Welke voeding heb je?

De voeding van Antec zelf, die zou mooi stabiel ook echt 500W produceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan