Nvidia NE 8500GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

evayuna

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Ik heb een vraag..! ik wil graag weten of iemand mij een paar verschillen tussen de Nvidia 7800 GS en de NE 8500 GT kan vertellen, want ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen, maar ik kom echt heel weinig te weten over die Nvidia NE 8500 kaart. Zou het een goede keuze zijn om van de 7800 naar de 8500 over te stappen? AUB niet met ja of nee antwoorden, ik zoek echt verschillen waarom ik de 8500 zou aanschaffen en waarom niet.
Thanks in advance!

Het grote verschil is dat de 7 serie de nieuwe directx10 niet ondersteunt en de 8 serie wel. Dit wil niet zeggen dat de 8500 beter is dan de 7800GS, dat zie je wel aan de prijs denk ik. De bussnelheid van het geheugen bij de 8500 (128 bits) is lager dan die bij de 7800 (256 bits). Bussnelheid wilt zeggen hoeveel gegevens het geuheugen per seconde kan verwerken. Moesten ze mij een van deze 2 kaarten aanbieden zou ik de 7800GS nemen.

Laatst bewerkt:
Nog een verschil :rolleyes:

8500Gt maakt gebruik van DDR2 en de 7800 van DDR3 (hoe hoger hoe sneller), de 8800GTS zit aan DDR4 dacht ik.

De hoeveelheid geheugen is echt het laatste waar je naar moet kijken, er zijn zoveel kaarten die 128 mb hebben en die beter presteren dan kaarten met 512 mb. Veel geheugen heeft alleen nut als je zware spellen op extreem hoge resolutie speelt. Zeker als je een LCD-scherm hebt waar de resolutie eerder beperkt is tot max 1240 op 1024 (tenzij je weer ook een plank van een lcd-scherm hebt :rolleyes: ) is al dat geheugen overbodig.

Oke, dus wat raad je mij aan? de 8500 of is het beter om bij de 7800 te blijven?
Ik vind de 6-serie en 7-serie behoorlijk goed, en weet niet wat ik van de 8-serie moet denken ookal is het natuurlijk een vernieuwing.

Buiten dat jou kaart die je nu hebt geen directx10 ondersteunt presteert hij beter dan de 8500, blijven houden dus en als je ooit eentje van de 8 serie wilt aanschaffen neem dan eentje van de 8800 serie.

Jah ik dacht al zoiets omdat ik al weinig enthousiasme en echt goede dingen over de 8500 GT hoorde... Maargoed ik dacht ik vraag het voor de zekerheid gewoon nog een keertje op dit forum. Bedankt voor de reacties tis idd zo dat als ik een betere videokaart wil dat ik dan net zo goed een beetje meer kan investeren en dan gelijk 1tje van de 8800 serie eentje mote aanschaffen. Dat is idd een beter idee. Nou iig heel erg bedankt!

oh en ik had nog snel een vraagje. ook zag ik de prijs van de 8500 GT dat is rond de 90 euro op zn minst 100.
De 7800 GS is nog veel duurder! zo ong min. 180,- euro. Hoe kan dat dan?

Laatst bewerkt:
De prijs van een videokaart wordt het meeste bepaald door het type geheugen en de hoeveelheid hiervan. Hoe sneller hoe duurder hoe beter. Als je dan nog eens rekening houd met het feit dat die 8500 512 mb heeft en de 7800 254 mb en de 7800 dan nog meer dan 2 maal de 8500 kost dan mag je je conclusie wel trekken, de 7800 vervangen door de 8500 is zeker niet aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan