NVIDIA nForce Serial ATA Controller vereist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikejahhh

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Ik wil een dual-boot met W7 en WVista,

Alleen heb ik nu het volgende probleem.
Als ik Windows Vista installatie disc in de cd/dvd speler doe en de setup.exe uitvoer vraagt hij naar een of andere NVIDIA nForce Serial ATA Controller.. Maar die heb ik niet?:S

Kan iemand mij helpen??-:confused:

Mag ik eerst vragen waarom je de windows vista cd in je pc stopt? Je hebt Vista toch al geinstalleerd?!

Die driver is trouwens voor je mobo, voor het installeren van Sata driver voor je hdd.

Wat is nu eigenlijk je vraag?

Ehmm nee.. Ik zit nu op 7 en vista moet op de andere partitie.. En btw ik heb niet veel verstand van pc's dus maak het niet te ingewikkeld :) Maar toch bedankt voor je reactie;D

Je kan vanuit win 7 niet vista installeren.

Dat zal je moeten doen door vanaf de vista cd op te starten en vista vervolgens op een andere paritie te installeren.

Dan zegtie:

"Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd/ ontbreekt. Als u een diskette, cd,dvd, of usb flash-station met het stuurprogramma heeft dient u dit nu te plaatsen"

Wat nu?:confused:

Je start dus op vanaf de Vista cd?

Dan dien je de sata driver te installeren voor je vista kan installeren. Driver vind je op de website van de fabrikant van je moederboard en de driver zet je op floppy.

Tijdens de vraag:"Als u een diskette, cd,dvd, of usb flash-station met het stuurprogramma heeft dient u dit nu te plaatsen", steek je de floppy met driver dus in je pc en installeerd de driver.

Doen wat de vraag zegt eigenlijk.

En waar vind ik de fabrikant van mijn moederbord?
Ja ik startte hem op van de cd..
Floppy?? Kan dat ook usb stick zijn?

------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: Mike
Gebruiker: Mike
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600
Rapportdatum: dinsdag 26 januari 2010 op 08:40

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : ACER MCP73PV
> Chipset : nVidia GeForce 7100
> Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2333 MHz
> Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
> Videokaart : ATI Radeon HD 4300 Series
> Harde Schijf : WDC (640 GB)
> DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH40F SCSI CdRom Device
> Monitor Type : Dell Computer DELL 1503FP - 15 inches
> Netwerkkaart : MCP73 Ethernet
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index :

***** Einde van rapport *****

Waar moet ik dit downloaden? Ik heb al op de driver site van acer zitten kijken en heb ook wat gedownload maar verder kom ik niet echt.. Ik heb een winrar archief met daarin een paar bestanden maar wat moet ik met die bestanden doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan