NVIDIA of READON?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Hallo,

Ik heb overwegen om een nieuwe Videokaart te halen

Heb zelf een gezien maar ik vraag even hier om jullie mening te hebben over deze video kaart

----------HIS HD 6850 2xDVi/HDMI/DisplayPort DDR5 1024MB------
of de ----Asus nVi GTX650-DC-1GD5 1024MB DDR5----

men maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 150 euro en het is om een beetje snel te kunnen gamen.
maar moet wel goed bij de andere specs moeten kunnen.

specs:

Core" 2 Duo 2.40 GHz (nieuw want in andere topics schreef ik 1.86 GHz)
Windows XP Professional
2 GB RAM DDR2
videokaart(huidige) ASUS EN8600GT 256 MB
500 GB SATA 2 HDD

meestal speel ik de spelen: world of warcraft , Grand Theft Auto IV , Avatar The Game.

En hoe zit het met je voeding? je kunt niet zomaar de kaart vervangen, tenzij je voeding krachtig genoeg is

Oo oke ja dat wist ik niet (ik ben sinds een kerst met grote Pc's bezig)

is het dan een probleem dat ik een intel core prossecor heb inplaats van AMD
want ik heb ook de originele NV kaart

en is die Radeon 7850 wel comfortabel met men prossecor?

Ja hoor. Houdt er echter wel rekening mee dat je hoeveelheid geheugen en je cpu een probleem gaan vormen. WoW en GTA zijn enorme geheugenslurpers. Het gaat allemaal samen werken, maar de verbetering in snelheid zal niet optimaal zijn, omdat na de upgrade je geheugen en CPU de videokaart weer tegen gaan houden.

Theoretisch gezien is de 7850 zo'n 6x zo snel als je huidige kaart, maar door het geheugen en cpu wordt dat afgeremd tot 2-3x zo snel. Het gaat nog steeds sneller, maar niet zoveel als het zou kunnen. Vraag eventueel rond bij familie en vrienden of die nog wat oude ddr2 mem hebben liggen, of kijk eens tweede-hands voor een paar euro.

ik heb laatst een site gezien dealstunter.nl en die levert nog oude spulletjes voor lage prijzen

maar als ik mijn RAM geheugen ophaal heb ik tog nog een probleem met men processor of is dat dan ook verholpen? want bij mij kan er geen quad core in heb ik al vernomen van men handleiding

Je zit inderdaad vast aan je processor. Een upgrade van je computer (mem + cpu + MB) heb je ook voor zo'n 150 euro. Het probleem is dat er tegenwoordig een heel andere technologie wordt gebruikt. Als je dus wil upgraden moet je dus alledrie vervangen. maar als je voor een tientje 4G ddr-2 kunt vinden is dat toch weer 10-20% meer snelheid voor weinig (na upgrade van de videokaart).

en als ik zou kiezen voor een nieuw systeem wat zou ik dan kwijt zijn?

en 3-4 keer sneller dan deze kaart zou tog niet verkeert zijn met mijn spellen die ik normaal speel
ik weet dat dit systeem bijvoorbeeld bo en MW3 niet aan kan

maar ik mijn koeling dan nog oke ik heb er nu op dit moment eentje voor een intel duo core
en ik denk dat ik de usb's mee kan nemen uit men huideige systeem of heb ik daar niks aan

De controllers zitten vast op je moederbord. Het moederbord bepaald dus de features die je krijgt. Het moederbord dat ik hierboven gequote heb, heeft geen USB3 en geen sata 600. Als je dat niet nodig hebt kan dat prima (heb je nu ook niet). voor 20 euro meer heb je dat er ook bij. Het gaat er meer om om een basisprijsje neer te leggen.

De koeling is afhankelijk van het merk en de bevestiging. Qua kracht is een koeler van de C2D ook voldoende voor deze chip, maar of die past weet ik niet.

Volgens de website van alpine past die, zolang je de juiste beugel bewaard hebt.

edit:

Dat moederbord is extreme overkill. Overclocking / multi sata 600 / multi-usb-3 / 2 grafische kaarten / versneld geheugen etc.etc. etc. Als je het geld hebt en begrijp wat het allemaal doet is het een prima bord. maar dit bord alleen is bijna net zo duur als een nieuwe basiscomputer

Laatst bewerkt:
met die beugel die huidig draait die gebruik ik nu huidig voor men CPU

en heeft alle ASRock de zelfde vormen van koeling enzo? want ik heb nu een ASRock ConRoeXFire-eSATA2

Laatst bewerkt:
Nee, intel stelt de beugels vast. heeft niets met de fabrikant van het moederbord te maken. alle 775 moederborden hebben exact dezelfde bevestigging. hetzelfde geld voor de nieuwe 1155

Dat ligt eraan wat je nu wil en je uiteindelijke budget is.

De kaart zal je niet teleurstellen en kun je prima meenemen als je later de rest ook een upgrade geeft. maar ik wil altijd zo eerlijk mogelijk en compleet in mijn antwoorden zijn.

ja oke dat snap ik maar uhhm ik ga tog zoizo volgende maand of die maand daarna dan de rest kopen (de videokaart ga ik morgen ofzo kopen )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan