Nvidia PhysX

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hey,

Ik heb een klein upgrade gedaan, ben overgestapt van Intel/Nvidia naar AMD/Ati. Morgen krijg ik deze moederbord binnen: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-068114
en deze processor http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-072867

en thuis heb ik al een Ati 4890 liggen.

Mijn vraag is nu: kan ik een Nvidia kaart naast mijn Ati kaart leggen voor de Physx ? ik kan een XFX 9600GT XXX Alpha Dog edition voor een leuk prijs krijgen. Kan mijn voeding dat dan ook aan ik heb een Tagan 580Watt voeding. Als die XFX 9600GT XXX Alpha Dog niet kan, dan heb ik ook nog deze optie XFX GeForce 9500 GT 256MB DDR3 XXX Alpha Dog (kan ik ook voor een leuke prijs krijgen)

Of is het beter om gewoon zo'n Asus/BFG Ageia PhysX kaartje te kopen ?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Lijkt me niet dat je twee verschillende merken (Nvidia en ATI) naast elkaar werkend kunt krijgen. PhysX is puur van Nvidia en zal niet door ATI ondersteund worden, voor zover ik weet.

Hey,

Bedankt voor het antwoord. Hmm op een ander forum (tweakers.net) hoor ik weer dat het wel kan :evil:

Heb wel eens een topic op tweakers voorbij zien komen, waarbij ze twee verschillende ATI kaarten in Crossfire plaatsen. Lijkt mij sterk dat je twee verschillende videokaarten en drivers van verschillende merken aan de praat kan krijgen. Geef eens een link naar die topic dan, misschien vergis ik me.

hey,

Hier is de topic. Damn kan je het linkje niet kopieren, ga naar Tweakers.net klik dan op Forum, dan Videokaarten & Beeldschermen en dan zie je mijn toppic Nvidia PhysX.

Blijkbaar kan het toch niet :D iedereen zegt wat anders.... :p

Laatst bewerkt:
Die vermoede had ik al, dat is dan jou topc op Tweakers..:p

Hey,

Nou dan heb jij ook iets geleerd. Het kan onder XP, geld dus niet voor mij. Ik ben een Vista gebruiker.

Maar ik ga gewoon zo'n ageia PhysX kaartje halen. Van het merk Asus

wat heb je eigenlijk aan nvidia physx?? ik heb namelijk zelf ook een nvidia kaart, maar ik weet niet wat je nou aan die physx hebt.

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik had hiervoor ook een Intel Q9550+Asus GTX280 TOP. Wat je eraan hebt, is dat de muren realistischer kapot gaan, rook ziet er realistischer uit enzovoort. Kijk maar een paar filmpjes op youtube dan zul je het zien. Niet alle spellen ondersteunen PhysX dus het hangt er vanaf welke spel je speelt.

Ati ondersteunt geen PhysX, althans willen ze wel maar mogen ze niet. Nvidia heeft daar copyright op ofzo.

Vandaar dat Asus/BFG zo'n PhysX kaart hebben uitgebracht voor de mensen die Ati hebben dat zij ook van de PhysX kunnen genieten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan