NVIDIA probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter gku
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gku

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb een PC met een geforce2 grafische kaart. Deze kaart heeft een Video-out waarmee je een verbinding kunt maken met een TV. Hierien zit dan ook het probleem. Als ik de PC heb aangesloten (onafhankelijk van type kabel) krijg ik wel beeld op de TV maar niet het volledige beeld (alle instellingen geprobeerd). Het is namelijk zo dat ongeveer 2/3 van het beeld van de PC te zien is op de TV. Als ik met de muis schuif krijg ik wel de rest van het beeld te zien, maar ja dat is moeilijk film kijken.
Ik heb alle instellingen verandert/aangepast, diverse type kabels gebruikt, nieuwste grafische driver geinstalleerd, maar niets helpt.

Heeft iemand een idee??, Help me!

GKU

mogelijk heb ik een oplossing, ik heb nu haast dus geen tijd om 't op te zoeken. Reageer ff op dit bericht, dan heb ik vanavond een mailtje van de helpmij (scheelt mij weer zoeken naar je vraag)

reaktie

ik hoop dat je een oplossing hebt. Reageer even.

GKU

ik hoop het ook:

Een voorwaarde is dat je de nieuwste of bijna nieuwste drivers voor je videokaart van Nvidia hebt..............

daar gaat 'ie dan:

start je pc op en klik rechts op het buroblad,
kies voor "eigenschappen"
kies vervolgens voor het tabbad "instellingen"
kies in het daarna verschenen venster voor "geavanceerd" en dan in het volgende venster het meest rechtse tabblad (op mijn plaatje : ) "Geforce Ti 4400".

Klik links in de buurt van de linker verticale lijn van het menu waarna een klein uitschuifmenuutje verschijnt.

Kies in dit menu voor "NVieuw"
Vervolgens verschijnt het rechter plaatje (zie bijlage)

Je ziet in het rechterplaatje bijna onderaan staan:
Weergave : (met in het vak daarachter bij mij : ) NVieuw weergave 1 : Analoog beeldscherm.
Omdat jij 1 monitor en 1 tv hebt aangesloten, kun je met het pijltje rechts ervan als het goed is je TV selecteren..................? Selecteer de TV en kies vervolgens voor de drukknop (rechtsonder) "Apparaatinstellingen>>"
Kies uit het kleine vervolgmenu voor "Schermaanpassing" (eventueel eerst nog voor "uitvoerapparaat")

Het menu dat nu verschijnt zou het antwoord moeten geven op je probleem. Met de muis kun je je beeld (van de TV, want die heb je in een vorig scherm geselecteerd) nu net zo neerzetten als dat je 't wilt hebben.

Nogmaals, het is een gokje dit verhaal, maar ik zag dat jouw vraag al bijna "uit het beeld was verdwenen vanochtend" dus meende ik dit gokje maar te moeten wagen. Alles in het kader van "Niet geschoten is altijd mis".

En misschien heb je het bovenstaande allemaal al geprobeerd.......................

Bijlagen

• scherm1.jpg
    scherm1.jpg
    58 KB · Weergaven: 18
we zijn nu ruim een dag verder................

hielp het, of was het "oud" nieuws was ik postte ?

Ik heb het zelfde probleem maar ik had helaas nix aan je instelling maar je heb wel een vet mooie achtergrond. Ik ben gelijk ff naar x-x-x-x-x.de gegaan en ikheb ze gelijk allemaal gehaald. :D

Mijn probleem is dat ik geen kleur heb. Voor de rest doet alles het (beeld en geluid) Maar ik heb hem aangesloten via een scartkabel in mijn tv en via een extra bijgeleverde kabal van de geforce 4 in mijn computer en dan via s-video out naar mijn tv. Heb jij hier nog een oplossing voor. :confused:

Geplaatst door familiegennip
Mijn probleem is dat ik geen kleur heb. Voor de rest doet alles het (beeld en geluid) Maar ik heb hem aangesloten via een scartkabel in mijn tv en via een extra bijgeleverde kabal van de geforce 4 in mijn computer en dan via s-video out naar mijn tv. Heb jij hier nog een oplossing voor. :confused:

Het is voor jou en ook voor de vragensteller overzichtelijker als je gewoon in je eigen vraag blijft

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=104493

oplossing NVIDIA probleem

Pasja, jou reaktie heeft inderdaad geholpen, mijn dank hiervoor.

GKU

Ik heb ditzelfde probleem met een gf2mx en ik kan die alleen maar verhelpen door de resolutie van beide monitoren op 800 bij 600 te zetten, dan heb ik dat rollen effect niet meer zo gauw je met de muis bij de randen komt....Maar ja kijk maar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan