Nvidia vs. Ati

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Kijk en geniet / huiver ? (Kijk linksboven in beeld onder het woord "inhoudsopgave" voor volgende pagina('s) met o.a. benchmarks.....)

.........en over een maandje of zo herhaalt het gehele circus zich weer.
 
Yeps, Nvidia stond altijd voor, maar ik ben voor ATI geworden :D
 
Geplaatst door T._de_vries
Yeps, Nvidia stond altijd voor, maar ik ben voor ATI geworden :D

nVidia staat achter sinds men met de Geforce FX-modellen op de markt kwam. ATi was toen al de leider. Ook nu met de GeForce 6800 Ultra weet nVidia niet de ATi Radeon X800 XT te veslaan.
 
Nope, en vaak is ATI ook nog wat goedkoper dan NVIDIA..

Dat is ook een groot voordeel (voor veel mensen)
 
persoonlijk heb ik 0,0 ervaring met Ati, maar als ik de diverse artikelen op het grote, boze W-W-W doorlees, dan bespeur ik tot op de dag van vandaag een "sfeer" die beschrijft dat Nvidia zijn stuurprogramma's veelal eerder / beter voor elkaar heeft dan dat Ati dit heeft. Ik heb zelfs een enkele keer gelezen dat dat komt omdat Nvidia de martkleider is (was?) en dat de meeste softwarefabrikanten hun chips richten / richtten op Nvidia en niet op Ati, met als gevolg dat Ati altijd "net" even achterliep met drivers. Dit had dan weer tot gevolg dat de allerneuwste software soms niet erg soepel met een Ati kaartje wist om te gaan, waarma Ati enkele weken tot maanden na de release van nieuwe software, pas in staat was haar drivers te optimaliseren................

Daar ik meerdere artikelen / forums / hardwaresites hierover "aan het woord" heb gezien, mag ik aannemen dat waar rook is, ook vuur is.................?
 
Ik draai nu met mijn pas 1e Radeon-kaart en moet zeggen dat ik de Catalyst-drivers net zo goed vind werken (en snel!) als nVidia's ForceWare-drivers.

Ik denk dat dat ''vroeger'' was, vanaf Catalyst-versie 3.7 (vanaf toen kreeg ik mijn Radeon-kaart) heb ik echt nog nooit problemen gehad. Diegene die er wel problemen mee hebben, moeten het probleem elders gaan zoeken want aan de drivers zal het echt niet liggen als ze het bij anderen perfect doen.
 
oke,
mijn "leesgeheugen" gaat ook idd. alweer een maand of zes, of zelfs nog iets langer terug...........
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan