nview snel in- en uit schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Omdat sommige oude progjes niet werken als ik nview ingeschakeld heb, wil ik snel kunnen schakelen tussen 'standaard' en 'kloon'. Nu moet ik daar aardig wat handelingen voor verrichten: eigenschappen beeldscherm-instellingen-geavanceerd- etc. Kan dit sneller?

Ga naar Beeldscherminstellingen -> Geavanceerd -> Speciale Nvidia sectie met als naam je videokaart -> Bureaubladhulpprogramma's -> Mediacenter inschakelen.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kan het sneller in dat Mediacenter...

als je de nieuwste drivers hebt krijg je onderin rechts het nvidia logo daar kan je verschillende burobladen met verschillende instellingen neerzetten om snel te switchen

Geplaatst door nightrider
als je de nieuwste drivers hebt krijg je onderin rechts het nvidia logo daar kan je verschillende burobladen met verschillende instellingen neerzetten om snel te switchen

Dat is dus het Mediacenter.

ja dat klopt maar mischien weet ie niet dat dat media center daar staat :)
en ik ben niet volgens jou weg gegaan bij mij stond ie er al

mensen, bedankt. ik heb in nvidia idd. al eens gezien dat je met meerdere bureaubladen kunt werken, maar dat nooit met deze optie in verband gebracht. ik kom er wel uit zo. thx.

ja dat klopt maar mischien weet ie niet dat dat media center daar staat :)
en ik ben niet volgens jou weg gegaan bij mij stond ie er al

Ja, ik schakel dat soort spul altijd uit tijdens installaties. Overbodig gedoe vind ik het.

Geplaatst door gompie1304
mensen, bedankt. ik heb in nvidia idd. al eens gezien dat je met meerdere bureaubladen kunt werken, maar dat nooit met deze optie in verband gebracht. ik kom er wel uit zo. thx.

Ik kom er toch niet helemaal uit. Als ik een nieuw bb aanmaak en daarop een snelkoppeling verwijder, wordt die ook op het standaardbb verwijderd. Zo schiet het niet op dus. Iemand een tip?

Geplaatst door gompie1304

Ik kom er toch niet helemaal uit. Als ik een nieuw bb aanmaak en daarop een snelkoppeling verwijder, wordt die ook op het standaardbb verwijderd. Zo schiet het niet op dus. Iemand een tip?

Niemand?

wat wil je dan precies?
je kan met profielen meerdere bureabladen maken
wat wil je precies?

wat wil je dan precies?
je kan met profielen meerdere bureabladen maken
wat wil je precies?

Sorry, heeft even geduurd. Er waren nog zoveel andere dingen.
Ik wil eigenlijk gewoon een bureaublad maken voor m'n werk en 1 voor privegebruik. Zodat ik prive niet constant op allerlei werkiconen zit te loeren, en ook om ipv 1 vol bureaublad, 2 overzichtelijke te hebben. Bovendien wil ik nvidia snel in- en uit kunnen schakelen, want als die aanstaat kan ik sommige oude DOSspelletjes niet spelen en dat wordt hier in huis nog steeds gedaan...
Ik heb al aardig zitten puzzelen, maar als ik een ander profiel aanmaak voor mijn werkbureaublad, neemt mijn privebureaublad de instellingen gewoon over

kun je dan niet makkelijker gewoon een andere gebruiker op je pc zetten dat je daar gewoon mee inlogd
is makkelijker volgens mij hoor

kun je dan niet makkelijker gewoon een andere gebruiker op je pc zetten dat je daar gewoon mee inlogd
is makkelijker volgens mij hoor

Dat vind ik zelf niet. Dan moet ik nl. af- en aanmelden en dat hoeft anders niet. Het is natuurlijk secondenwerk, maar ja, je wilt ten slotte alles zo makkelijk mogelijk he?
Bovendien zit de functie erop en dan wil ik hem gebruiken ook. Dat is ook een stukje nieuwsgierigheid en kennis vergaren: Als MSWord het niet meer doet, haal ik ook niet de typemachine van zolder;)

ja daar heb je gelijk in
probeer eens een profiel te maken en dan buroblad zo zetten als jij dat wil en dan profiel opslaan zodat er achter het slot een beeldscherm komt te staan
volgens mij moet het dan werken

ja daar heb je gelijk in
probeer eens een profiel te maken en dan buroblad zo zetten als jij dat wil en dan profiel opslaan zodat er achter het slot een beeldscherm komt te staan
volgens mij moet het dan werken

Ik kom er niet uit. Het enige dat ik kan wijzigen is de achtergrond. Maar als ik op het eerste bureaublad iets wijzig, verandert dat op het andere ook. Daar schiet ik dus nix mee op.
Zou je mbt. - slot achter beeldscherm- wat meer kunnen toelichten, want ik begrijp dat niet...

als je ergens op je beeldscherm met de rechtermuis klikt,
doe je nvieuw instellingen.
daar neem je tabblad profielen,standaard staat er al generic met een open slot ervoor ,nu klik je nog eens ergens in je beeldscherm en verander bijvoorbeeld naar 800x600 en kies profiel opslaan.
nu maak je nog een profiel aan zet je beeld weer op 1024 en kies opslaan .
nu zal je zien dat er achter dat slotje ook nog een beeldscherm staat.
nu kan je rechts onderin schakelen tussen die twee profielen probeer maar eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan