nvmcp.sys foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmerden2

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hallo kan iemand mij helpen
sinds een paar dagen knalt mijn computer er elke keer uit
na wat speurwerk ben ik er al achter dat het met de drivers te maken heeft
nu is mijn vraag. (ik ga trouwens nu eerst ff drivercleaner erover heen gooien en de drivers opnieuw installeren) heeft iemand deze code ook al eens gehad en wat was de oplossing. en als zou ik hem formateren en opnieuw alles installeren is het dan opgelost.
want dit is namelijk al de derde keer vandaag dat ik drivers verwijder en opnieuw installeer.
als iemand mij kan helpen alvast mijn dank. IK ben niet zo goed in programmeer taal dus als het in begrijpelijke taal kan helemaal toppie
ik wacht af

groetjes remmertje

Daar het een sys melding betreft mag je idd. aannemen dat het een driver kwestie is.
Ja, een format en een herstelinstallatie lost alles op (als je tenminste de juiste drivers herinstalleert)

Jezelf afvragen WAT je hardwarematig OF softwarematig hebt veranderd aan je systeem kort voordat het probleem zich manifesteerde, is op zich veel belangrijker, dan weet je namelijk WAAR je de oorzaak moet zoeken en kun je wellicht voorkomen dat het weer gebeurt.

Denk bijv. aan een update die je hebt gedownload, een instelling van je video / geluidskaart, een directX instelling die je hebt veranderd etc. etc.

update tot nu

Bedankt voor de adviesen tot nu toe. die tweede van het forum had ik al doorgelezen. Maar mijn engels is niet helemaal goed en de patch kon ik niet vinden want zou niet weten welke ik nou moet hebben. Nu heb ik driver clean gedaan en tot nu toe is hij nog niet uitgevallen. Wel heb ik nu een beeldscherm probleem dat ie langzaam scrolt soort blijft steken. Ik kijk het nog even aan en dan haal ik hem morgen wel leeg denk ik.
Het is inderdaad gebeurt na een update van een programma maar dat programma en alles heb ik al verwijderd. Dus nu staat de originele driver er weer op die bij het moederbord geleverd is en wacht ik even af.

Ja, maar het verwijderen van een progje / driver hoeft lang niet altijd te betekenen dat in het register alle verwijzingen van dat progje / driver zijn verwijderd.....................

bedankt

daar ben ik me van bewust. IN principe als de software doet wat ie zegt. Is de oude driver verwijderd en staat er nu een schone versie op. Ik hoop dat het probleem is opgelost.
Uit veiligheid heb ik alle belangrijke dingen al op de D schijf gezet. Dus mocht het zo zijn dat ik het zat word dan is ie zo leeg gehaald. In ieder geval harstikke bedankt voor je antwoorden.

ff dit nog

Is het misschien niet handig als ik er ook nog eens een registry cleaner over heen gooi. of zou dat niets uitmaken

Kun je idd. proberen, maar dat soort progjes moeten wel met "beleid" worden gehanteerd. Voordat je het weet heb je iets uit het register verwijderd dat niet verwijderd had moeten worden.

Let daarom op dat na het zoeken alleen sleutels worden verwijderd waarvan de cleaner "zegt" dat het loze sleutels zijn die ook nog eens niet meer aan een progje zijn gekoppeld.

thanks

Dat ga ik morgen ff op mijn gemak doen dan. Als je een tip heb welke het beste is graag. En wederom bedankt voor je antwoorden

Gelukt

Ik wilde even laten weten dat de problemen tot nu toe opgelost zijn.
Ik heb met drivercleaner schoongemaakt en daarna opnieuw de drivers geinstalleerd. Ook heb ik een regcleaner gebruikt en daarna deed mijn scherm raar. Humor want heb toen een nieuwe driver ook daarvoor moeten installeren. En nu loopt mijn computer als een zonnetje. Zelfs beter dan ervoor. Iedereen bedankt voor jullie reakties ik ben er blij mee.

Hartstikke goed dat 't allemaal weer werkt. Da's uiteindelijk toch waarvoor we met z'n allen hier op dit forum zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan