Nw network found meldingen met ZoneAlarm op IPB Planet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Van casema naar IPB overgegaan bij Planet. So far, so good. :cool:
Gebruik gewoon ZoneAlarm Suite zoals voorheen. Toch krijg ik nu steeds de vervelende melding dat er een nieuw netwerk is gevonden en of ik die een naam wil geven. Vooral aan de orde als ik msn opstart.

Iemand een idee of dezelde problemen?

gebruik Win XP Pro SP2 en meest recente versie ZoneAlarm Suite (Firewall en Virusscanner)

Verder geen rare toeters en bellen op mijn laptop en ook geheel virus/worm/spyware vrij.

Kan je niet aangeven dat de melding niet meer moet komen, of je verandert inderdaad je netwerk.

Kan je niet aangeven dat de melding niet meer moet komen, of je verandert inderdaad je netwerk.
Helaas niet. Ik heb diverse zaken al geprobeerd.
  • settings in ZoneAlarm als uitzondering
  • msn met diverse instellingen als OK
  • diverse malen nieuw netwerk geaccepteerd
  • instellingen in experiabox van ipb bekeken en getest

To be continued

Verwijder ZoneAlarm en installeer ZoneAlarm eens opnieuw, het zou je probleem best eens kunnen oplossen.
De volgorde is dan ook anders: ZA - nieuw netwerk of nieuw netwerk - ZA.

Succes!:thumb:

Verwijder ZoneAlarm en installeer ZoneAlarm eens opnieuw, het zou je probleem best eens kunnen oplossen.
De volgorde is dan ook anders: ZA - nieuw netwerk of nieuw netwerk - ZA.

Succes!:thumb:
Dat is in iedergeval de moeite waard. Ik post hier mijn ervaring!
Thanks!!
Zal de ZA sticky gebruiken om hem goed te verwijderen!

(dat ik dat nou niet zelf heb bedacht, ben meestal wel van de uitprobeer :o )

Oke, succes.

Enne, welke sticky bedoel je? ZA kan je toch gewoon verwijderen via Configuratiescherm --> Software of is dat anders?

Oke, succes.

Enne, welke sticky bedoel je? ZA kan je toch gewoon verwijderen via Configuratiescherm --> Software of is dat anders?

Ach ik lees ook wel eens half. Idd gaat het gewoon via software verwijderen, en dan schoon ik ff het register op met power tools. Om zeker te zijn en geen leftovers te hebben.
Heb net ff mijn key erbij gezocht, dus ik kan je straks meer vertellen.
IK BEN zo benieuwd ;)

Nee, het heeft niet mogen baten.
Ik krijg de meldingen nog steeds. Weet nu wel waar ze vandaan komen...
Het zijn de links vanuit Live Messenger naar onder andere reclame en banners.
Blijft irri maar niet onwerkbaar.

Dat stuk je van Live Messenger begrijp ik niet helemaal?
Je kan Live Messenger een keer opnieuw installeren..

Dat stuk je van Live Messenger begrijp ik niet helemaal?
Je kan Live Messenger een keer opnieuw installeren..

Na de wijze les van gisteren, heb ik dat al 2 keer gedaan.
Ook de nieuwe versie van ZA geinstalleerd en dat mocht niet baten.
ZA, zucht. Het is goed en houdt me al jaren vrij van rommel, maar t is niet nr 1 in gebruiksgemak. Ik moet een keuze/compromis maken.

Ik zal morgen een post maken met bijlagen screendumps van meldingen. Misschien zoeken we verkeerd. Ik heb ook nog een loopback adapter lopen op 127.00.01, daar zou het ook aan kunnen liggen.

Ik zal morgen een post maken met bijlagen screendumps van meldingen. Misschien zoeken we verkeerd. Ik heb ook nog een loopback adapter lopen op 127.00.01, daar zou het ook aan kunnen liggen.

Dat zou evt. voor problemen kunnen zorgen, ik denk niet dat het meer aan ZoneAlarm ligt ( tuurlijk wel de melding maar niet het probleem zelf ).

Kan je ook even een screenshot maken van start - uitvoeren - cmd /k ipconfig /all - OK.

Dat zou evt. voor problemen kunnen zorgen, ik denk niet dat het meer aan ZoneAlarm ligt ( tuurlijk wel de melding maar niet het probleem zelf ).

Kan je ook even een screenshot maken van start - uitvoeren - cmd /k ipconfig /all - OK.

De loopback kan bijna het probleem niet zijn. Heb bij 5 pc gekeken allemaal een loopback er in.
Bijgaand de screendumps. Wat ik gelijk opmerk: hij maakt steeds melding van een IP adres eindigend op 0 in plaats van 1 zoals in de cmd scrndmp.

En ik heb nu de stappen exact gevolgd:
  • ik klik op snelkoppeling van Messenger
  • dan popup met nieuw netwerk gevonden
  • accepteer ZA melding en plaats in internetzone
  • dan komt aanmeldscherm msn in beeld
  • weer een popup met nieuw netwerk en IP
  • ook accept in ZA
  • daarna gaat msn zich pas aanmelden
  • doe ik niets met ZA dan komt MSN ook niet van de grond

Bijlagen

• cmd ipconfig all screendump.jpg
    cmd ipconfig all screendump.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 34
  • ZA zones en loopback.jpg
    ZA zones en loopback.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 30
  • ZA nw IP melding.jpg
    ZA nw IP melding.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 22
Nee, aan de screenshots is ook te zien dat de loopback adapter er niks mee te maken heeft.
Wat krijg je als je het Planet Internet selecteert bij je netwerken en dan klikt op Edit.

Nee, aan de screenshots is ook te zien dat de loopback adapter er niks mee te maken heeft.
Wat krijg je als je het Planet Internet selecteert bij je netwerken en dan klikt op Edit.

Kijk op jpg. Ik zie niets behalve IP 192.168.2.0 en submask

Bijlagen

• ZA edit planet.jpg
    ZA edit planet.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan