nw. PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi pc samengesteld jantje :thumb: alleen heb je een klein foutje gemaakt hij wil 4 gigabyte aan geheugen :eek:
 
PC samenstellen

James Wat is je Budget dan stel ik wel iets leuks voor je samen :thumb:

Hoi Jantje,

wil jij je licht nog eens laten schijnen over deze hardware.
tegen de tijd dat ik flyght simulator wil gaan draaien koop ik
er een 2e grafische kaart en een 3e monitor bij.
ik wil niet in raid gaan werken.!!!
vraag me in dit geval af of een mb. met SLI nut heeft ( weet trouwens niet
exact wat sli inhoud. of dat ik beter kan kiezen voor een ander mb
die wat sneller geheugen ondersteund.
( dus combinatie mb. / geheugen ????)

Geluids kaart toevoegen ?????

(budget is met onderstaande hardware reeds overschreden :))))
maaarrrrr als het voor een paar centen meer veeeeeel beter kan
hoor ik dit graag.
als de samenstelling geen stabiel geheel vormt hoor ik dit ook graag.

Jamie.




Grafische kaarten nVidia PCIe -
Asus EN8600GT SILENT/HTDP 1 x

Software CD/DVD-Recording -
Nero AG Nero 8.0 1 x

Software OEM Besturingssystemen -
Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit 1 x

CPUs Socket 775 Core 2 Quad
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 1 x

Floppy-drives - -
Teac Floppydrive + 7in1 cardreader 1 x

Monitoren LCD 22 inch -
Samsung SyncMaster 226BW 2 x

Voedingen meer dan 600 Watt -
NesteQ E²CS 7001

Behuizingen Big Tower -
Cooler Master Stacker

DVD-reWriter Serial-ATA -
Asus DRW-2014L1T 1 x

DVD -reWriter Serial-AT Asus DRW-1814BLT 1 x

Moederbord Socket 775 -
Asus P5N32-E SLI+

Harddisks 3,5 inch SATA - 2 X
Seagate Barracuda ES

500 Gb 7200 rpm

Harddisks 3,5 inch SATA -
Western Digital Raptor

150 GB 10.000 rpm 1x

Geheugen DDR2-800 -ocz 4 GB
 
Als eerste even kort over de minimumsysteemeisen: deze zijn idd miniem. Ik bedoel, de meesten van ons weten ook het verschil tussen Vista op een minimumsysteem, en vista op een aanbevolen systeem of "dream"system. Het kan wel, maar of t lekker en soepel loopt.

Als ik iemand een systeem aan moet raden dat nieuw is, kan ik haast niet anders adviseren dan een 3850 of een 8800 GT. Momenteel voor prijs/prestatie de beste koop.

Vervelend dat je 64 bits OS neemt. 64 bits Vista heeft voor mij veel problemen opgeleverd met oudere spellen/software. In het begin dacht ik ook, tsss die ouwe meuk speel ik niet, maar later wil je het toch weer eens spelen en dan begint de ellende. Denk er nog even goed over na dus. (ik zie dat je 4 GB geheugen wilt en dan is 64 bits idd essentieel.)

Q6600 goeie cpu, maar ik weet niet of MS FS X is geschreven voor multiple cpu's. Als Flight Simulator is geoptimaliseerd voor quadcore: Q6600
Zo niet, dan kun je met de E6850 of de E6750 een heel stuk meer.

Voor de voeding adviseer ik een mooie Corsair HX620 :D Heb m zelf ook, hij is goed getest en modulair!

De stacker (ik neem aan dat je het oude stackertje wil) is een absolute klassieker. Mooie ruime kast, genoeg aansluitingen en ruimte! Goeie keus

Raptor is zeker een goeie keus, maar ook een dure. Hij is wat lawaaiiger dan de gemiddelde harde schijf maar een van de snelste sata schijven die te krijgen is atm.

Verder een leuk systeem, maar ik adviseer echt een 8800 GT, zuiver en alleen al voor het feit dat de gekozen videokaart nu, zeker de bottleneck gaat worden van je systeem en met dit systeem zou dat zonde zijn..
 
PC samenstellen

Als eerste even kort over de minimumsysteemeisen: deze zijn idd miniem. Ik bedoel, de meesten van ons weten ook het verschil tussen Vista op een minimumsysteem, en vista op een aanbevolen systeem of "dream"system. Het kan wel, maar of t lekker en soepel loopt.

Als ik iemand een systeem aan moet raden dat nieuw is, kan ik haast niet anders adviseren dan een 3850 of een 8800 GT. Momenteel voor prijs/prestatie de beste koop.

Vervelend dat je 64 bits OS neemt. 64 bits Vista heeft voor mij veel problemen opgeleverd met oudere spellen/software. In het begin dacht ik ook, tsss die ouwe meuk speel ik niet, maar later wil je het toch weer eens spelen en dan begint de ellende. Denk er nog even goed over na dus. (ik zie dat je 4 GB geheugen wilt en dan is 64 bits idd essentieel.)

de goeie cpu, maar ik weet niet of MS FS X is geschreven voor multiple cpu's. Als Flight Simulator is geoptimaliseerd voor quadcore: Q6600
Zo niet, dan kun je met de E6850 of de E6750 een heel stuk meer.

Voor de voeding adviseer ik een mooie Corsair HX620 :D Heb m zelf ook, hij is goed getest en modulair!

De stacker (ik neem aan dat je het oude stackertje wil) is een absolute klassieker. Mooie ruime kast, genoeg aansluitingen en ruimte! Goeie keus

Raptor is zeker een goeie keus, maar ook een dure. Hij is wat lawaaiiger dan de gemiddelde harde schijf maar een van de snelste sata schijven die te krijgen is atm.

Verder een leuk systeem, maar ik adviseer echt een 8800 GT, zuiver en alleen al voor het feit dat de gekozen videokaart nu, zeker de bottleneck gaat worden van je systeem en met dit systeem zou dat zonde zijn..



dank je voor je reactie,
vwb spelletjes die speel ik niet.
gebruik hem in hoofdzaak voor Muziek - foto en video bewerking.
de Q6600 is me aangeraden door een video man, zo ook de 64 bits Vista ,
mijn opzet is nu om eerst met 1 video kaart te gaan werken en als ik aan
flight toe ben er ééntje bij te plaatsen , overweeg wel om er 1 of meer bestuurings systemen op los te laten b.v. XP en een 2e Vista.

jamie
 
zal ik jullie nou is een goed systeempje geven want wat jullie er van maken spoort gewoon niet je gaat tog geen cpu van 250 euro kopen met een videokaartje van 120:S



neem gwn dit!!!!

Asus DVD-/+/RAM DRW-1814BL 18x/18x/14x LS Retail (zwart) € 27.50

Asus P5N-E SLI nForce 650i SLI, SATA2 RAID € 93.00

2X Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP € 432.00:D

2X Cooler Master Casefan TLF-S82-EB 80mm, Blue LED € 12.00

Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Tw.X. D. (en als je niet blij bent met die corsair gegeugen neem je eventueel de pro versie)€ 80.50

Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box € 154.50

Recom Powersupply Power Engine 550W € 34.00

Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ Retail € 68.00

Spire Midi Tower Blackfin II ATX No PSU € 21.00

prijs € 922.50

dit is wat jullie allemaal nodig hebben om alle games op ze highest te spelen (deze pc komt neer op een mid/high end neer):D
 
ikke wel:D en ik en een vriend van me en nog meeer gasten die ik ken hebben de zelfde voeding en nog nooit problemen mee gehad... wat wou jij nemen dan een voeding van zalman van 150 euro van 300 watt??
 
Ik zou ieder geval voor een A-merk voeding kiezen. Deze geven een hogere percentage wat ze werkelijk kunnen leveren. Bijvoorbeeld:
ik heb zelf een Antec voeding van 550Watt, deze kan continu 530Watt leveren. Vaak is dat verschil bij B-merk voedingen hoger, dus een lagere continu wattage dan wat op de specificatie staat. Daarbij is de amperage bij de voltage lijnen ook hoger bij een A-merk voeding.
 
Systeem voor flight simulator.

we zijn inmiddels ruim een jaar verder en naar ik aan mag nemen zijn er hardware
matig misschien wel wat verbeteringen gekomen.

mijn vorige systeem draaid goed alleen nog steeds geen flyght simulator aan geschaft.
ben nu in om een nw pc samen te stellen voor dit doel.
denk er aan om hier xp prof. op te installeren.



ik heb nog liggen een Intel Gore 2 Duo, Boxed , E6550 , Socket 775.
wil deze wel graag gaan gebruiken in de nw pc.

1x 24"acer monitor AL 2423 W,heb ik in bezit.
wil er nu graag 2 dezelfde schermen bij zetten,

denk weer aan een Cooler Master Stacker 832, Zwart
( prachtige / goede kast )


hoofdzaak is dus welk moederbord ( met voldoende pci sloten )
Met geintergreerde geluidskaart of een losse ??
welk geheugen ( 4 of 8 gb.?)



welke videokaart ( kaarten ) ( voor 3 stuks 24" monitoren.)


gaarne advies

Jamie :)









[
QUOTE=merijntjuh;2181650]zal ik jullie nou is een goed systeempje geven want wat jullie er van maken spoort gewoon niet je gaat tog geen cpu van 250 euro kopen met een videokaartje van 120:S



neem gwn dit!!!!

Asus DVD-/+/RAM DRW-1814BL 18x/18x/14x LS Retail (zwart) € 27.50

Asus P5N-E SLI nForce 650i SLI, SATA2 RAID € 93.00

2X Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP € 432.00:D

2X Cooler Master Casefan TLF-S82-EB 80mm, Blue LED € 12.00

Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Tw.X. D. (en als je niet blij bent met die corsair gegeugen neem je eventueel de pro versie)€ 80.50

Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box € 154.50

Recom Powersupply Power Engine 550W € 34.00

Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ Retail € 68.00

Spire Midi Tower Blackfin II ATX No PSU € 21.00

prijs € 922.50

dit is wat jullie allemaal nodig hebben om alle games op ze highest te spelen (deze pc komt neer op een mid/high end neer):D[/QUOTE]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan