Nw record automatisch waarde uit tbl invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Ik heb een knop gemaakt waarmee ik een nieuw record aanmaak. Nu wil ik dat enkele velden worden ingevuld met waarde die uit een andere tabel komen. Die tabel heeft altijd maar 1 rij en in deze tbl worden enkele zaken opgeslagen zodat na afsluiten van de database de gegevens bewaard blijven (zoals oa laatst bewerkte record).

Normaal is het standaard invullen geen enkel probleem maar omdat ik dit al wil tijdens het aanmaken van een nieuw record heeft deze nog geen recordID. en dan is het een ander verhaal,:
Ik heb al met de standaard waarde bij het veld eigenschap al gestoeid maar zonder resultaat.
Iemand een tip?

Gebruik DLookup als standaardwaarde

Dan kun je met DLookup je standaardwaarde binnen halen. Zet bij ieder veld bij standaardwaarde:
=DLookUp("[veldnaam]";"TabelNaamWaarGegevensVan1RecordStaan"). Dan moet het lukken.

Suc(eindcijfer Frans 2e klas MAVO)

Helaas werkt dit niet. Ik heb dit al geprobeerd. Ik heb nu het idee om de waarde voordat het nieuwe record wordt aangemaakt alvast in een variabele te plaatsen. Nadat het record is aangemaakt de waarde vanuit de variabele in te laden.
Bedankt voor je reactie.
Je cijfer voor frans was nog hoog tov dat van mij :D
C'est bon, we doen het er maar mee.

Het vooraf in een string plaatsen van de standaard gegevens werkt uitstekend. Het voordeel is dat je hiermee leuke trucs kan uithalen. Wanneer je een nieuw record aanmaakt en je wil een deel van het vorig record meenemen dan gaat dat op deze manier erg eenvoudig en ook nog eens dynamisch.

De oplossing was niet helemaal correct, bij een compleet lege tabel kreeg je een lelijke foutmelding. Dit heb ik opgelost door de standaard waarden vooraf te bepalen en in een array te plaatsen. Dat was de enige fatsoenlijke oplossing die foutloos werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan