O god!

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue-one

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Beste,..

eerst even een korte intro: blue-one, 17jaar, 5-VWO, met informatica als keuzevak. ( jippie!)
Vorig jaar ben ik gestart met VB, en kwamen er allemaal standaard dingen naar voren die we moesten knutselen, waaronder de welbekende kleurenmixer en de gouwe-ouwe plaatjeskiezer...
Nu zijn we ruim een schooljaar verder, en hebben ondertussen allemaal andere dingen behandeld, en beginnen we weer met programmeren....

De fun is dat er deze keer een heuze dobbelsteenwerpgooimachine uit moet stuiteren, met in de source alles toegelicht ( zoiets dus --> `zorgt voor de variabele ) Nu is dat nog wel met wat spiekwerk te doen, maar mijn probleem ligt bij het maken van dat hele geval.

Ik ben al even gestart, en had als resultaat een form, met 5 schermpjes ( labels ?!) , en één cmdbutton. De grap was een random getal in de schermpjes, door één klik. De getallen moesten uiteraard verschillend zijn, maar dat spreekt voorzich..

Nu is mijn vraag aan jullie zoiets als: willen jullie/jij mijn dingens nakijken, en eventueel tips geven daar waar nodig? Mijn docent doet/wil dit namelijk niet, en de reader die we gekregen hebben geeft alleen aan dat iets "erin" moet, en niet hoe

p.s. ik snap ook wel dat niet iedereen tijd over heeft etc, maar het is denk ik voor jullie als experts een fluitje van een cent om zoiets simpels na te koekeloeren..... :o

Hoi,
Wij zijn geen huiswerksite maar als je iets wilt laten nakijken dan zul je dat hier toch ook moeten plaatsen.
Anders kan niemand er wat mee.:D

Ja, dat weet ik ook wel, en ik vraag ook niet om mijn huiswerk te doen, ik vraag om ( indien ik met de handen in het haar zit ) een klein beetje hulp @ helpmij.nl ;)
Ik zal morgenmiddag even wat plaatsen, zodat het beeld/idee van wat ik heb+moet maken wat duidelijker wordt.....

Nou zeg, zijn er regels op fora met betrekking tot de titel ?
Maar goed, het slaat dus op de kreet die mij ontsnapt wanner ik vastzit in VB..
Gevoel voor humor op/kwijt/weg?

Plaats het nu even als je kan.

Ik heb dus wel de hele dag niks te doen.

:D

Om maar gelijk antwoord te geven op je eerste vraag. Ja die regels zijn er! Lees even de huisregels omtrent het plaatsen van een vraag. Ten tweede kan je zelf ook wel indenken dat de titel de lading van je vraag totaal niet dekt en dus kant nog wal raakt. Lastig voor de mensen die de zoekfunctie gebruiken en ook ten koste van succes op enig antwoord op je vraag. Men regaeert nu eenmaal eerder als men denk te je te kunnen helpen en gaat vaak op de titel af!Ten derde, en dat is persoonlijk dus heeft niks met het forum te maken stoor ik mij eraan dat het woord "god" te pas en te onpas word gebruikt, maar nogmaals dit is persoonlijk!!

Laatst bewerkt:
****, ik heb het dus morgen pas, omdat ik nu thuis ben, en morgen weer verder ga VB-en.........
Ik knal het op een USB-stick, zeul die mee naar huis en rommel nog wat verder. Indien ik vragen heb, zet ik wat online. (Daar heb ik nog een vraagje over: moet ik de code knippen en plakken, of er een screenshot van maken ? )

Indien ik iemand op enige wijze gekwetst, danwel geirriteerd heb door middel van mijn titel, bij deze mijn excuses. ( Ook aan jou ! Bij deze.)
Ik ben mij er van bewust dat er regels zijn, dat lijkt me logisch, maar ik kan mij niet meer voor de geest halen dat er stond "Je mag geen titel maken met het woord god erin" . Het zal vast iets geweest zijn over schelden etc, maar door mij gezien, is het geen scheldwoord, en zo was het dan ook niet bedoeld.
Je hoeft niet aan te komen met allerlei knipsels uit het regelement, waarin het één en ander staat over taalgebruik, want dat heeft nu weinig zin....
Verder lijkt het mij jouw mening omtrent het dekken van de lading/ of niet, en gaat het hier om mijn vraag plus mijn titel

Tot slot vind ik jouw reactie niet erg vriendelijk, maar dat zal dan wel weer persoonlijk zijn......

Is niet mijn mening hoor,iedere moderator is dezelfde mening toegedaan dat de titel de vraag moet dekken.
Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en wens je veel succes met je vraag:thumb:

Vindt je dat de titel de lading niet dekt, of is het een algemeen bekend feit dat een titel waarin een kreet staat die men weleens gebruikt indien het even wat minder gaat de lading niet dekt.......
Ik ga voor de eerste optie :)

Dan heb ik nog wel één logische vraag: hoe moet ik mijn vraag indekken qua titel? --> wat is een betere titel ?

Ben het volledig met Raymond eens.
Het is kwetsend en de titel is onnodig en onnozel.
De rest van de verenigingsleden heeft waarschijnlijk nu geen tijd of wel iets belangrijkers te doen dan op deze thread te reageren, dus ervan uitgaan dat het alleen Raymond Bos' mening is, is net zo onnozel als de titel.

Groeten,
Fonz

Ok is mij duidelijk geworden hoor !
Maar geef mij dan een mooi alternatief, verwijder deze thread en ik start een nieuwe!
:)

Geplaatst door blue-one
Vindt Dan heb ik nog wel één logische vraag: hoe moet ik mijn vraag indekken qua titel? --> wat is een betere titel ?

Een VWO scholier die geen normale titel kan bedenken voor zijn vraag?:confused:

@André Klaver het moest er niet staan, maar mn backspace deed zn werk niet goed.....

@Raj
Mn nagels beginnen wit te worden.............................
Hoe vaak moet ik je uitleggen dat ik hier vraag om een goede titel, en dan niet vanwege het zelf niet in staat zijn tot ~ maar om er zeker van te zijn dat er geen teentjes platgelopen worden....

Inhoudelijke vraag: moet de titel DE vraag zijn ? Of het onderwerp ?

Hulp bij huiswerk nodig.
En dan komt er niemand :p

Raymond heeft volkomen gelijk. Met je "O God" kwets je toch wel aardig wat mensen hier in Holland. Voor een kathloliek is vloeken vaak heel normaal (mijn katholieke man weet er tenminste aardig raad mee) voor een andere gezindte is het weer Godslastering.
Het is overigens frappant dat deze regel niet in het reglement voorkomt. Wel de volgende:
Houd je taalgebruik altijd netjes.
Als je dat niet doet komen er sterretjes.
En die heb ik ook al zien staan bij je :D

Als je langer op Helpmij komt zul je vanzelf ontdekken hoe irritant die nutteloze kreten zijn.

Maar....een ding heb je voor elkaar, je hebt nu een hoop lezers. Jammer voor je dat je nu niet de nodige stukken kunt plaatsen.

Een goede titel? Ik heb nog steeds niet ontdekt waar je nou precies hulp bij nodig hebt. DAT moeten we dus kunnen zien als je een bericht opent. ;)

Ik zat al op Elisa te wachten, gelukkig reageert ze ook.
Het trieste van dit hele geval is de nogal naieve reactie van deze 17 jarige threadstarter, hij is zich niet zo bewust van het geheel. Dat kan natuurlijk, we leren allemaal iedere dag weer wat bij, maar,het jammere is ook dat hij in het begin behoorlijk stelling neemt tegen het een en ander en het naderhand weer bij de ander neerlegt.
Het grappige is inderdaad dat niemand eigelijk weet wat hij nu eigenlijk vraagt.
Maar het is geen onaardige/vervelende thread geworden op deze regenachtige maandagnamiddag.

Fonz

@Elisa

Dan adviseer ik je om toch nog eens mijn allereerste post te lezen, waarin in aan het einde vermeld waarom ik deze thread gestart ben....
Dat van die sterretjes wasmij ook niet helemaal duidelijk, ik zag ze namelijk wel staan, maar ik had geen idee waarom... De waarom is nu wel duidelijk, alleen wat er "hoorde" te staan is tot op heden onbekend...

@AJ
Je hoeft niet altijd door te drammen, jij niet, ik ook niet...... ( Got it ?! )

Voor de liefhebbers:

Nu is mijn vraag aan jullie zoiets als: willen jullie/jij mijn dingens nakijken, en eventueel tips geven daar waar nodig? Mijn docent doet/wil dit namelijk niet, en de reader die we gekregen hebben geeft alleen aan dat iets "erin" moet, en niet hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan