O&O Defrag helpfile

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Hallo, Ik gebruik O&O Defrag 15 prof. al een tijdje en heb eigenlijk nooit naar de help functie gekeken. Ga binnenkort een SSD inbouwen dus aanleiding om dat nu eens wel te doen. Alleen, als ik "help" oproep dan zie ik wel een indeling maar de indeling die de tekst moet weergeven blijft blanco.
Bij Diskeeper heb ik het ook geprobeerd maar ook daar van "hetzelfde laken een pak". Het gekke is dat bij een ander programma bijv. Turbo Launch
het systeem wel werkt. Met Acronis ben ik met een image terug gegaan (tot vlak na installatie van Windows 7) en zelfs dan doet O&O Defrag hetzelfde (rechter kolom van help blijft blanco). Een kennis van me die heeft hetzelfde prog maar daar laat O&O Defrag wel het hele menu zien.
Heeft iemand een verklaring of oplossing? Bij voorbaat dank.
Bijgebvoegd 2 "help" bijlagen (1x O&O en 1x TurboLaunch)
 

Bijlagen

  • O&O Defrag.PNG
    O&O Defrag.PNG
    73,7 KB · Weergaven: 36
  • Turbo Launch.jpg
    Turbo Launch.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 38
bij windows 7 hoef je geen aparte defrag programma's te hebben
windows 7 houd dat zelf bij, en defragt terwijl je er geen erg in hebt
 
Ja, ik weet het. Ik weet ook dat je de intervals e.d. via bureau-accessoires/systeemwerkset/schijfdegragfmentatie kan wijzigen. Maar snap toch niet waarom bij mij het help menu niet volledig te zien is bij O&O Defrag.
 
Met SSD moet je het hele defragmenteren vergeten. Sterker nog Windows 7 schakelt het uit voor een SSD schijf. De SSD schijf wordt in Windows 7 geoptimaliseerd, met behulp van TRIM.

TRIM

Wanneer SSD's veel gebruikt worden, vertragen ze. Bij het schrijven in eerder gebruikte ruimte moet dit gebied eerst gewist worden, en deze extra handeling kost tijd. Daarom heeft men een nieuwe technologie ontwikkeld die dit tegengaat, namelijk TRIM. TRIM zorgt ervoor dat het besturingssysteem zoekt naar gebieden op de SSD die niet meer gebruikt worden. Vervolgens krijgt de controller van de SSD opdracht om deze gebieden alvast te wissen, zodat er zonder vertraging weer op geschreven kan worden.

De recentste SSD's zijn bijna allemaal uitgerust met deze TRIM-functie. Het is aan te raden om bij aanschaf te kijken of een SSD deze technologie ondersteunt.
Bron;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive
 
Ja, ik weet het. Daarom heb ik ook een SSD schijf gekocht met o.a. trimfunctie. Maar ik keek bij de helpfile om dat ik benieuwd was of je met O&O Defrag de SSD schijf kan uitzonderen van defragmentatie (volgens mij kan dat) en bijv. een andere (externe) schijf toch kan laten defragmenteren. Ik begrijp nu wel dat ik te uitvoerig ben geweest bij de vraagstelling. Had niet moeten vermelden dat ik een SSD ging plaatsen. Maar hoe dan ook, ik snap nog steeds niet bij mij het help menu niet volledig te zien is bij O&O Defrag. Dus als iemand DAT weet dan houd ik me aanbevolen.
 
Bedankt voor de link. Probleem opgelost. Nou ja, opgelost? De SSD is geinstalleerd. Vervolgens een schone installatie van Windows 7 er op gezet. De Helpfiles zijn weer te lezen. Hoe het kwam dat ze voorheen niet waren te lezen zal misschien altijd wel een raadsel blijven (althans voor mij).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan