object niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimPY

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Ik ben m'n eigen boekhoudpakket aan het maken. In m'n formulier voor het aanmaken van facturen en creditnota's zit een subformulier waarin subtotaal, btw en totaal berekend worden, met gegevens die samengevoegd zijn dmv een query uit verschijdene tabellen (omdat ik werk met BTW-codes)...
Het probleem is het volgende: noch bij afdrukweergave, noch bij afdruk, worden de objecten (label en tekstvak) weeggegeven, terwijl die in formulierweergave er wel is... Ik heb m'n instellingen keer op keer gecontroleerd, maar die zijn correct...
aangezien het label ook niet zichtbaar is, herleid ik het probleem tot twee mogelijke opties... Ofwel wordt het subformulier niet volledig weegegeven, alhoewel de ruimte ervoor correct is (anders zou het ook niet zichtbaar zijn op m'n formulier), ofwel vindt het subformulier de waarden niet (maar het is een wiskundige bewerking met twee van de 3 andere waarden, namelijk subtotaal + btw)
Iemand enig idee wat de reden kan zijn van het ontbreken van de objecten?

Ik zou zo dringend mogelijk antwoord moeten hebben, ik ben namelijk al zelfstandig, en voor ik m'n eerste factuur afdruk, wil ik een veilige en vooral complete backup van m'n database kunnen maken!

Mocht het van belang kunnen zijn: ik het Office 2000 Premium

UPDATE: heb efkes geprobeerd om een schuine lijn naast het totaal te zetten, om te weten welke van de twee mogelijke fouten de meest mogelijke is... Nu wordt het pas echt raar: de lijn werd niet weergegeven, maar als ik de lijn doortrok naast subtotaal en btw, werden die objecten ook al niet meer weergegeven... ik versta et nu helemaal nie meer

Laatst bewerkt:
Heb je deze berekeningen, ook in je query gemaakt. Dan moeten die normaal zichtbaar zijn. Ik heb al verschillende facturatie prog's gemaakt. Als je wil kan ik je wel een voor3/4 afgewerkt progje sturen, kan je even kijken.

'k heb et allebei al geprobeerd... berekening in query en berekening op factuur... geen enkel verschil... heb intussen nog iets vreemds ontdenkt, ik vermoed dat Access wa zware bugs heeft... ik heb de weergave het veld "aantal" in de lijnen van mijn factuur-ontwerp aangepast omdat het aantal decimalen op 0 stond ipv op automatisch... vreemd genoeg toont hij een bepaald getal (6,5 om exact te zijn) correct op de formulierweergave, maar afgerond op de eenheid (7 dus, zonder decimalen, zoals tevoren) op de afdrukweergave. Dus mijn aanpassingen zijn op een bepaald moment niet meer volledig verwerkt, zou ik zo zeggen...

Ja, bij je rapport moet je dat ook specifieren. Ik zet een berekening altijd op 2 decimalen, maar een afronding in acces, daar zijn al veel discusies over gevoerd. Je kan ook in je tabel, het veld "aantal" ipv integer, op dubbele preciesie zetten, dat wil ook wel eens helpen.

vanzwam zei:
Ja, bij je rapport moet je dat ook specifieren. Ik zet een berekening altijd op 2 decimalen, maar een afronding in acces, daar zijn al veel discusies over gevoerd. Je kan ook in je tabel, het veld "aantal" ipv integer, op dubbele preciesie zetten, dat wil ook wel eens helpen.

maar der is geen sprake van een afzonderlijk rapport, het is gewoon een formulier waarin ik werk met formulierkop- en voettekst en documentkop- en voettekst, die elk bij hun respectievelijke weergave gebruikt worden. Dus is er maar 1 object in m'n formulier, en dat geeft in de twee weergaven een ander resultaat... daarvoor is geen logische uitleg, dat is een bug... welcome to the world of microsoft.
En als het veld aantal niet op precisie of dubbele presicie zou staan in de tabel, zou het de waarde 6,5 niet kunnen hebben, aangezien een foutmelding wordt gegeven bij dataingave van een verkeerd type...

'k hou et voor vandaag voor bekeken, morgenavond na de fysieke arbeid, da ik der nog es m'n kop over breken... mss zelfs alle tabellen, formulieren, queries,... importeren in een nieuwe database... dat zie ik dan wel...

suggesties zijn nog altijd heel welkom!!!

Mijn aanbod in een vorig bericht, blijft nog geldig :)

Misschien niet, weet het niet. Maar wat je wel kan doen, is een versie van je db hier op het forum zetten, dan kunnen we even kijken waar het misloopt. Er zijn hier ook nog andere accessers aanwezig.

morgen misschien, maar denk et nie, deel nie graag bestanden uit... da wordt dan toch maar gekopiëerd door luiaards, en daar kan ik echt nie tegen

Aan u de keuze. Maar dit is HELPMIJ.De meeste accessers hier, die vragen beantwoorden, zijn geen beginners, en zeker geen luiaards. Ik stel mij open voor iedereen, maar er zijn er anderen :( spijtig.
Wil je nog een voorbeeld, geef een gil, anders haak ik af. :(

nee dank u, ik weet dat ik daarmee niet geholpen ben, ik heb Microsoft-based diploma's... dus de meeste kennis bezit ik ook wel... maar als je overleest zal je wel merken dat dit waarschijnlijk een bug is... gil als je een grandioze inval krijgt (die liefst zo weinig mogelijk werk inhoudt, time is money!)

Als je zeker bent dat het een bug is, dan moet je met al Microsoft-diploma's even aankloppen bij onze vriend Bill Gaatjes. Ik haak af.

Simpy,

Geld is tijd zeg jij, dus de hulp van vanzwam zou je met beide handen moeten aangrijpen....maar ik begrijp uit jou antwoorden dat je daar te groot voor bent.:(

Maar kijk dan eens naar deze link.
Daar zit je meteen bij de office groep..............de "echte" experts dus.

Ik wens je veel suc6.

puppie zei:
Simpy,

Geld is tijd zeg jij, dus de hulp van vanzwam zou je met beide handen moeten aangrijpen....maar ik begrijp uit jou antwoorden dat je daar te groot voor bent.:(

Maar kijk dan eens naar deze link.
Daar zit je meteen bij de office groep..............de "echte" experts dus.

Ik wens je veel suc6.

doe es allebei normaal zeg, bekijk de situatie eens, wat ben ik in godsnaam met een voorbeelddatabase? ik heb al voorbeelddatabases genoeg gezien tijdens mijn opleiding... nu heb ik gewoon een oplossing nodig

En sorry dat ik m'n data niet openstel voor iedereen, maar ik ben nogal strikt daarin, meer dan een beschrijving of een schets zal ik niet op een forum posten!

vanzwam zei:
Heb je deze berekeningen, ook in je query gemaakt. Dan moeten die normaal zichtbaar zijn. Ik heb al verschillende facturatie prog's gemaakt. Als je wil kan ik je wel een voor3/4 afgewerkt progje sturen, kan je even kijken.

Dit lijkt mijn geen voorbeeld.

En wij doen normaal maar volgens mij zou jij je eens een beetje moeten inhouden.
Het lijkt wel of ik een stier een rode lap voor zijn ogen hou.

puppie zei:
Dit lijkt mijn geen voorbeeld.

En wij doen normaal maar volgens mij zou jij je eens een beetje moeten inhouden.
Het lijkt wel of ik een stier een rode lap voor zijn ogen hou.

never mind, sluit de thread maar, ik ga wel elders vragen of iemand een idee heeft... een 3/4 afgewerkte database is geen voorbeeld... uit welke jungle kom jij?

Ik kom niet uit de jungle maar ben gewoon een mens.;)
Jij krijgt van mij nu een afkoel periode van twee weken.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan