• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Objecten in EXCEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
In een Excel file heb ik gebruik gemaakt van objecten. Het object wat in de Excel file wordt gebruikt is Microsoft Word-figuur.

In Excel dient men een bepaald nummer in te geven, welke gelijk staat aan een bepaalde maand. Dus 1= Januari, 2 = februari, enz.

Nu zou ik graag willen dat de cel van Excel waar het nummer wordt ingegeven, een koppeling wordt gemaakt naar de Word file. M.a.w. in het Word document zou automatsich de maand gevuld moeten worden.

Wie heeft hiervoor een mogelijke oplossing?

Boerman

Beste Boerman,

Je kunt een cel in Excel kopiëren, vervolgens naar Word gaan en in een document via Bewerken - Plakken Speciaal de koppeling plakken.
Ik weet niet of je daartussen een tabel kunt plaatsen die van een maandnummer de maand maakt, maar als je in Excel een vaste cel pakt en daarin de formule:
=vert.zoeken(A1;B1:C12;2;onwaar) zet en in kolom B de maandnummers met de maandnamen in kolom C, dan kun je die cel koppelen aan Word.

In mijn voorbeeldje staat in cel A1 het in te geven nummer.

Maarre, wat heeft jouw vraag met objecten te maken? Wil je Excel koppelen aan Word, en dat Word-document weer plakken in Excel? Beetje omslachtig, lijkt mij.

Gezond 2006!

Richard

Objecten

Ik wil graag dat er in een EXCEL file een verklaring wordt verstrekt over de gegevens die in EXCEL worden gepresenteerd.
In mijn beleving kan tekst makkelijker ingegeven worden in Word dan in EXCEL, derhalve heb ik gekozen om een Word document m.b.v. objecten te gebruiken in EXCEL.

Wellicht is er een makkelijker manier van werken. Alle advies is hier welkom.

Boerman

Beste Boerman,

Je onderschat de mogelijheden van Excel! Excel kan niet alleen rekenen, maar ook presenteren.

In de bijlage staat op cel B2 een validatie. Je kunt er alleen de cijfers 1 t/m 12 invullen. In cel B3 wordt dan de naam van de maand gepresenteerd.
probeer maar eens onder woorden te brengen wat je wilt maken in Excel. Ik denk namelijk dat je Word niet nodig hebt.

Zie bijlage. Boven en onder de blauwe lijn gebeurt hetzelfde, maar onder de blauwe lijn met benoemde bereiken.
Als je de extensie zip wijzigt in xls kun je het gebruiken. Ik mag geen *.rar-bestanden meer uploaden :-)

Groeten,

Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan