objecten in files?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldBe1955

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo leden,

Ben met files bezig. Ik heb al uitgevist dat je text en primitieve variabelen naar een file kunt schrijven. Bestaat er een mogelijkheid om ook een object met een instructie in een file te schrijven? Zo ja, kan dit zonder dit eerst in een string om te zetten?

Hartelijk dank

Ronald

objecten wegschrijven...

Hallo leden,

De bedoeling is om met een enkele handeling alle members van een klasse of structuur weg te schrijven naar een file in plaats van elk onderdeel afzonderlijk. Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe je dat?

Hartelijk bedankt.

Ronald

Hallo leden,

De bedoeling is om met een enkele handeling alle members van een klasse of structuur weg te schrijven naar een file in plaats van elk onderdeel afzonderlijk. Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe je dat?

Hartelijk bedankt.

Ronald

In C++ is het zonder al te veel moeite mogelijk om een struct/class weg te schrijven naar een file. Zal in C# ook wel mogelijk zijn, verwacht ik.

edit: http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=310409 is volgens mij een mogelijkheid.

Laatst bewerkt:
Je kan alle objecten opslaan in een array en deze wegschrijven via serializing
Hierbij wordt een object in zijn staat (members/modifiers/etc) binair weggeschreven. Om het proces te reverseren maak je dan gebruik van een deserializing.

succes

serializing ???

Hallo leden,

Je kan alle objecten opslaan in een array en deze wegschrijven via serializing
Hierbij wordt een object in zijn staat (members/modifiers/etc) binair weggeschreven.

Ik heb dat dus geprobeerd... 't Voorbeeld in de link stikt volgens mij van de fouten. Hij compileert het niet !!! vb : System.IO.File is static en dus kan men er geen instance van declareren. Het voorbeeld doet het toch !!!

Ik kan dat oplossen, maar hij loopt vast op de mededeling dat het object niet serializable is. Iserializable kan ik niet gebruiken want dan mist hij allerhande functies. Hoe moet dit nu verder ??? Moet ik soms de Serialize() functie zelf nog definieren en zo ja, hoe?

Groetjes,

Ronald

serialization... de "missing link"

Hallo leden,

Ik heb, na enig gesnuffel, gevonden dat je voor de klassedeclaratie [Serializable] moet plaatsen. Tja, dat stond weeral niet in het handboek... In elk geval is het probleem nu opgelost (weliswaar na correcties van het voorbeeld) :thumb:

In ieder geval hartelijk dank voor de hulp

Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan