• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Objecten op de juiste plaatsen bij fullscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ben nog eens begonnen met te experimenteren met een Userform.
Het is mij wel gelukt om het userform fullscreen te laten opstarten als het workbook wordt geopend met de volgende codes
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    UserForm1.Show
End Sub
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Application.WindowState = xlMaximized
    Me.Top = Application.Top
    Me.Left = Application.Left
    Me.Width = Application.Width
    Me.Height = Application.Height
    Calendar1.Value = Date
End Sub
Nu staat er op het UserForm een Frame met daarin een calendar en een button, helaas krijg ik deze niet mooi op de rechterzijde van mijn scherm. Is dit op te lossen met de bovenstaande code ergens aan te passen, zodat de frame steeds op de juiste plaats staat bij het opstarten.
Als ik in de eigenschappen van het frame de afstand "left" te hoog zet, wordt deze nl in de ontwerpfase te ver geplaatst zodat ik er geen wijzigingen (plaatsen van buttons enz...) meer kan in aanbrengen.

Grtjs.
Armand

Hoy Wampier,
Bedankt voor de reactie, het was nog niet precies zoals ik wilde, maar heb het via Uw code op de volgende manier opgelost
Code:
Frame1.Left = (Me.Width / 1.25)
Frame2.Left = (Me.Width / 2) - (Frame2.Width / 2)
En nu staat Frame1 netjes rechts en Frame2 netjes in het midden.
Misschien heeft er iemand iets aan deze code

Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Sorry voor de haastige reply, ik stond net op het punt in te pakken ;).

Ratio's werken inderdaad ook prima.

Code:
frame.left = form.width - frame.width - <marge>

Is de algemene vorm als het echt rechts aan moet sluiten. Overigens heeft VBA ook dingen zoals "align" die je runtime aan kunt roepen voor dit soort aanpassingen. Ik zelf prefereer echter nog deze methode.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan