Objecten Rapporten en Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdelburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Berichten
3
In een Access database heb ik een heleboel formulieren en rapporten. Om het overzicht te behouden open ik deze met behulp van een apart formulier met knoppen. Elke knop opent een formulier of rapport.
Probleem: het overzichtsformulier werkt prima. Echter, ik vind een groot deel van mijn formulieren en rapporten niet meer terug in de lijst met objecten. Ik kan alles dus wel gewoon openen, maar los niet meer terug vinden. Omdat ik hier en daar aanpassingen wil maken, ben ik nu verplicht om een kopie van elk geopend en aangepast object te maken. De kopie vind ik namelijk wel weer terug in de lijst.
Hoe maak ik de boel weer zichtbaar?

Met vriendelijke groet,

John van der Elburg
 
Het bestand is gemaakt in 2003 maar de laatste keer geopend in 2010.
 
Misschien heb je per ongeluk een aantal objecten verborgen; zet de optie <Verborgen objecten weergeven> aan in de opties, en kijk dan nog eens, zou ik zeggen! In Access 2010 heb je overigens maar een beperkte lijst van objecten in beeld; gebruik het Zoekvenster in het navigatiescherm om te zoeken op objecten met een bepaalde naam.
 
Oplossing was inderdaad het weer zichtbaar maken van onzichtbare objecten.
Linkermuisknop op de balk boven de objecten, kiezen voor "Naivgatieopties" en dan "verborgen objecten weergeven" aanvinken.
Het gaat om een database die ik al enige tijd niet meer heb bekeken en gebruikt. Ik heb de formulieren en rapporten blijkbaar zelf onzichtbaar gemaakt om op die manier het overzicht te behouden. Blijkt nu even niet handig.

Mijn hartelijke dank voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan