Objective-C bij Apps maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeetGeenNaamm

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2011
Hallo allemaal,

Ik ben twaalf jaar en wil graag wat geld verdienen door een app te maken. In mijn hoofd zie ik het natuurlijk voor me dat ik een superverslavende app maak die wereldberoemd word en waar ik een hoop geld mee binnenhaal. Maar nu zit ik met het volgende probleem:
Ik heb nog geen enkele ervaring met apps maken. Ik heb van de ene op de andere dag bedacht dat ik dat wil doen, maar weet niet hoe. Ik weet niet welke progamma's ik moet gebruiken en kan al die moeilijke talen ook niet. Nu lees ik overal dat je Objective-C moet gebruiken om een app te maken. Is dit waar? En hoe leer je dit?

Mijn computer is een Windows en op het moment ben ik bezig met wat filmpjes van iTunes U te downloaden waarmee je zou kunnen leren hoe het moet. Maar deze zijn allemaal Engels en eerlijk gezegd, versta ik nog geen vloeiend Engels...Daarom vraag ik of jullie mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe ik een app kan maken die uiteindelijk (na een hoop oefenen) overal gedownload kan worden in de app store en hoe ik dat Objective-C gebeure leer. Alvast bedenkt.

Groet,

WeetGeenNaamm

Een klein meisje met grote ideeën(:

Laatst bewerkt:
jeetje meisie maar dat is zeer veel werk voor jou, en nodig is ook zeer veel tijd voor( te leren bedoel ik ) :d
denk je dat je naast je school dat red ??:confused:

Laatst bewerkt:
jeetje meisie maar dat is zeer veel werk voor jou, en nodig is ook zeer veel tijd voor( te leren bedoel ik ) :d
denk je dat je naast je school dat red ??:confused:

Dat hoop ik...:$ Nu is het vakantie dus een heleboel op internet opzoeken en hulp vragen via forum's als deze, na de vakantie het meeste in de weekends en (dat lukt wel zolang ik het leuk vind om te doen) na school ook (:

Groet,

WeetGeenNaamm

Na even zoeken op internet vond ik een aantal opties:

1) Flash CS5.5 – Has become a very good solution with the Flash iPhone Packager. The packager for iOS allows you to compile apps on the windows platform. If you’ve been using flash you can rejoice in Apple’s latest policy, it performs ok, but don’t expect highest performance games, and Papervision to run in here. No mac required. Something that has been asked is if it is possible to create flash iOS apps in an evironment other than the official Adobe one.. absolutely, you can compile with the Flex compiler, and package your apps for iPhone as long as you follow the asme guidelines.

2) Airplay SDK – The airplay SDK allows you to create games, and sign your app on Windows PC’s. A great solution for both 2D and 3D games and apps because of the free offer made to indie developers.

Both these solutions can compile to code that is native to the iPhone right on your windows PC and many apps available in the app store have been created using them.

3) Unity 3D – Game development engine and editor that utilizes Boo and C# and the editor works on both Windows and Mac.

4) Stonetrip S3D – Game develop engine and editor utilizing LUA, the editor runs within Windows.

These game engines allow you to develop your apps on Windows, but you’ll need a Mac to test/compile

3) Appcelerator Titanium – This is a good solution, and has a very popular and vibrant community. Apps are limited in performance because while they can be compiled as native apps and sent into the app store they are html/javascript based.

4) Genuitec MobiOne – This is an interface designer that uses the Phonegap framework to deliver native functionality. It only runs on windows. HTML/Javascript based.

These solutions allow you to create apps using web technologies (HTML/CSS/Javascript) and then run them through an Objective-C framework that responds to actions within a UIWebView, thus allowing you to access native functionality on the iPhone. These frameworks are free. You will need a mac for native testing/compilation.

5) Dragonfire SDK – An interesting option that allows you to develop apps using their SDK on windows. Then you send them your uncompiled source which they compile and you download the compiled iOS application file. You upload your code for compiliation on their server (as long as you have the Ultimate edition). I like the syntax and it’s pretty popular so I’ll mention it. It is a good wrapper with a nice simulator on Windows.

There are a couple of other solutions that were either in testing, required payment without any form of trial (or in some cases even screenshots), or just aren’t out yet many of them seemingly lesser versions of the Dragonfire SDK that enable iPhone development on Windows by compiling your source code for you.. Airplay SDK is probably the most advanced “iOS SDK on Windows” available free at this stage.

Bron: http://maniacdev.com/2010/01/iphone-development-windows-options-available/

Maar het is een hoop werk! Je bent er even mee bezig voordat een programmeertaal goed beheerst!

Haha! Wil je een app maken die beschikbaar is voor alle platforms?? ;)
Voor Android en Iphone en Windows enzovoort?
Met geen enkele ervaring denk ik dat je dat niet gaat lukken...:(

Maar je kunt het proberen..

Haha! Wil je een app maken die beschikbaar is voor alle platforms?? ;)
Voor Android en Iphone en Windows enzovoort?
Met geen enkele ervaring denk ik dat je dat niet gaat lukken...:(

Maar je kunt het proberen..

Ja ik weet het, geen enkele ervaring. Maar ik ga me er helemaal in inleven (boeken lezen, internet en mensen die zelf ervaring hebben raadplegen). Ik denk dat ik ga beginnen met 'programmeren voor dummies' om überhaupt iets van programmeren te leren en mijn eerste basic taal te leren. Maar ik wil dus graag weten welke taal ik daarna het best kan leren in de richting van apps maken. Dan heb ik al ietsiepietsie ervaring en zou het goed moeten gaan. Later komen de talen die ik moet kennen voor alle platforms dan wel. Dan heb ik in ieder geval een begin.

Groet,

WeetGeenNaamm

Beste ding dat je kan doen; naar de bieb gaan en een paar boeken lenen die je gaan uitleggen hoe het in elkaar zit, en je een stap naar het bouwen van een app laten maken. Van niks --> Obj.C is een beetje ver gezocht, maar zeker mogelijk. Een ding; je hebt de mindset ervoor nodig. Je moet ervoor willen gaan, niet zo van 'oh dat leer k wel un keer' maar echt dat je ervoor gaat zitten en vooral niet opgeven bij de eerste tegenslag.

Ook een optie; als je naar de middelbare gaat (weet niet of je er al op zit?) om dan informatica lessen te gaan volgen (meer over pc's te weten te komen) en als ze er zijn ook programmeer lessen om de basis onder de knie te krijgen.

Mijn tip; begin met een makkelijkere taal zoals C#, waarbij een hele zooi standaard libraries(bibliotheken met functies/codes) zitten ingebakken, klaar om te gebruiken wat het allemaal een stuk makkelijker maakt. Syntax heeft veel weg van de C/C++ talen, vooral Java.

Succes.

P.S> I smell a troll/e-whore

Laatst bewerkt:
Beste ding dat je kan doen; naar de bieb gaan en een paar boeken lenen die je gaan uitleggen hoe het in elkaar zit, en je een stap naar het bouwen van een app laten maken. Van niks --> Obj.C is een beetje ver gezocht, maar zeker mogelijk. Een ding; je hebt de mindset ervoor nodig. Je moet ervoor willen gaan, niet zo van 'oh dat leer k wel un keer' maar echt dat je ervoor gaat zitten en vooral niet opgeven bij de eerste tegenslag.

Ook een optie; als je naar de middelbare gaat (weet niet of je er al op zit?) om dan informatica lessen te gaan volgen (meer over pc's te weten te komen) en als ze er zijn ook programmeer lessen om de basis onder de knie te krijgen.

Mijn tip; begin met een makkelijkere taal zoals C#, waarbij een hele zooi standaard libraries(bibliotheken met functies/codes) zitten ingebakken, klaar om te gebruiken wat het allemaal een stuk makkelijker maakt. Syntax heeft veel weg van de C/C++ talen, vooral Java.

Succes.

P.S> I smell a troll/e-whore

Harstikke bedankt!!

Ja, ik ga zeker naar de bibliotheek om boeken te zoeken. Ik ben nu op vakantie, dus daarna zal ik gaan kijken. Intussen zoek ik naar ebooks.
Ja, na de vakantie ga ik naar de 2e, maar eerlijk gezegd heb ik van informatica lessen op onze school nog nooit gehoord...

Eerst probeer ik wat basis info over prorammeren te zoeken en te begrijpen, om daarna meer talen te leren een app te maken.

In ieder geval bedankt!

Groet,

WeetGeenNaamm

Laatst bewerkt:
voor een app ben je ten eerste een mac nodig als je het in obj-c wilt maken, obj-c is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt, als je geen mac hebt kijk dan bv naar gnustep om in obj-c te programeren.

Wat stappen om je op weg te helpen

Het is goed dat je zo vroeg al wilt beginnen, dus ik besloot je maar wat pointers te geven. Ik ontwikkel zelf ook apps, maar heb al wat meer ervaring :).

Er zijn 5 platformen waar je apps voor kunt bouwen: apple, android, blackberry, windows7 en HP WebOS.
Behalve deze kun je ook 'apps' bouwen die je laadt vanaf het internet. Deze draaien overal, maar zijn wat meer beperkt (beperkt toegang tot camera's , sensoren etc) en trager (draait als website).

Voor apple moet je ontwikkelen op apple, dat is een harde eis. Het is inderdaad objective-c, om dat te leren zou ik eerst zoeken naar ansi-c. C# heeft met objective-c weinig te maken, c is een declaratieve taal, c# object-georienteerd. Dit is wel een lange weg als je nog weinig weet.

Blackberry en android zijn beiden java applicaties. Java is ook object georienteerd, en er is veel materiaal over. Beide platformen leveren hun eigen libraries. Android is zeer open en nog redelijk populair. Lastig om te leren, maar beter dan objective-c.

Windows 7 is nieuw, maar net geadopteerd door nokia dus ze zullen groeien. Ontwikkelen doe je in c# .net.

Webos is niet zo populair, maar ontwikkelen doe je in html icm javascript. C kan ook, maar niet verplicht.

Om snel te beginnen raad ik aan eerst eens met html+javascript+jquery+jqtouch aan de slag te gaan. Je hebt dan alleen ergens een website nodig voor het hosten. Dit is ook het makkelijkst te leren, je kunt dan beginnen met een website bouwen en dan 'kleiner' maken.

Let op: voor apple, blackberry moet je betalen om apps te maken. Windows weet ik niet meer. Android is gratis. De website aanpak is erg goedkoop, de meeste hosters vragen tegenwoordig ong 1 euro per maand voor voldoende ruimte en een adres.

Succes en laat je niet tegenhouden door tegenslag, alles is te vinden op internet als je maar zoekt.

Edwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan