Objective-C: Hoe maak je een online app?

• Onderwerp starter Onderwerp starter flz14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flz14

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Ik vroeg mij af hoe je een online app zoals Clash Of Clans kan maken met Objective-C.
Op YouTube kan ik er niks over vinden. Weet iemand misschien hoe je een online (game)app maakt
met Objective-C?

Zoals met elke taal. Ok dat is een beetje flauw, maar waar moet je beginnen? en waarom moet het in objective c? apple?

Ik wil een iOS app maken. Daarom moet het in Objective-C. Ik snap niet hoe je bijvoorbeeld een database kan maken. Ik weet dat je met HTML PHP en MySQL kan gebruiken voor een online site. Maar hoe doe je dit met Objective-C?

Door de juiste libraries te nemen en daar je code rond te schrijven. Browsers, PHP en mysql zijn allemaal in C varianten geschreven. Veelal zijn die weer (origineel) gebaseerd op libraries voor bepaalde functionaliteiten.

Apple zelf heeft een SDK met API's en informatie over contact met de iphone:

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_SDK

voor wat achtergrond. Er zijn ook nog een aantal andere development tools en libraries beschikbaar om je te helpen een applicatie samen te stellen, voor dingen zoals graphics, netwerk etc. Het is echter niet eenvoudig en de leercurve is niet mals.

Wat is de juiste library? Ik gebruik Xcode. Ik ben nu al een paar weken bezig met het leren van Objective-C en ik begin het nu wel een beetje door te krijgen.
Ik heb voor het leren van Objective-C het boek "Objective-C Programming for Dummies" gebruikt. Ik ben nu op de helft van het boek. In het boek staat niks over hoe je een online app maakt. Ik begrijp jouw antwoord niet helemaal.

Een online app is niets anders dan een client-server applicatie. Voor de client implementatie kun je het framework gebruiken helemaal tot op sockets niveau.

Een boek leert je hoe een taal werkt. daarna moet je nog beginnen dat toe te passen. Het is net als zeggen dat een boek over mechanica je niet verteld hoe je een auto moet bouwen. Of een boek over chemie je niet verteld hoe je een specifieke stof maakt. Nadat je taal doorhebt zul je de onderdelen moeten zoeken die je nodig hebt.

Voor iets simpels als een online app (soort van chat-app of zo) heb je een server nodig, een client implementatie. Mischien een grafische schil en een ontwerp

Zijn er misschien boeken, sites of filmpjes waarin dit allemaal wordt uitgelegd?

Ja, maar ik heb persoonlijk niet zoveel met IOS, dus hopelijk kunnen anderen daar bij helpen.

met een beetje google en wat inzet is bijna alles wel te vinden. Kijk ook eens naar dingen zoals zoiets:
http://iphonedevsdk.com/forum/iphone-sdk-game-development/13753-tutorial-quiz-game.html

Volledige code die je kan nemen en aanpassen en direct in je ios dev omgeving kan stoppen. Vaak heel leerzaam. Wil niet teveel in het begin. Er is echt enorm veel om te begrijpen en die basis hun je in principe de rest van je leven gebruiken. Afknappen op je eerste project gebeurt echt regelmatig. Stel je verwachtingen ook op tijd bij.

Geloof me, graphics, threading en netwerk code zijn zaken die mensen na 30 jaar nog niet helemaal onder de knie hebben, laat staan even in een middagje alledrie even in een spelletje stoppen. Dat wil niet zeggen dat het ondoenlijk is, maar doe het stapje voor stapje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan