Objective-C leren, waar kan ik beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenJK

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
151
Hallo,

Ik wil graag Apps gaan scrhijven voor iOS (en Mac OS X), maar ik kom er niet uit. Ik heb in April een Mac gekocht, waar ik Xcode op heb gezet (de IDE van Apple). (Ik heb de Mac niet alleen voor Xcode gekocht hoor. ;) )

Ik heb een aantal weken terug een boek gekocht, "Programming In Objective-C (Fourth Edition) - Stephen G. Kochan". Dit boek is voor mij dus veel te moeilijk, want er wordt niet echt vanuit gegaan dat je nog nooit iets geprogrammeerd hebt. Ik zit nu in HAVO 5 (waar ik dus helemaal niks leer), en wil hierna naar HBO Informatica, maar ik wil me ook alvast wat voorbereiden daarop. Ik heb al op de site gekeken, en daar staat dat je ook leert Object Georiënteerd Programmeren, wat dus ook Objective-C inhoudt. Nu wil ik heel graag alvast beginnen, en wat basis Apps voor mijn iPhone/Mac kunnen schrijven, en ik wil ook heel graag kennis maken met programmeren.

Nu mijn vraag: Waar moet ik beginnen? Ik heb in principe geen ervaring met programmeren, en daarom is het boek "Programming In Objective-C (Fourth Edition) - Stephen G. Kochan" ook te moeilijk voor mij.

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan