• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Objectnaam retourneren bij mousemoveevent

Status
Niet open voor verdere reacties.

patric9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Wie kan me helpen?
Ik heb alles afgezocht op internet, maar kan nergens de oplossing vinden.
Ik wil de naam van het object in een variabele hebben van het object waar ik met de muis over beweeg.

Ik wil namelijk en label vullen met extra informatie van de knop waar de muis overheen gaat.

Mijn userform bestaat uit 1 multipage met 5 tabbladen
Hierop staan 10 knoppen.
Op het moment dat ik met de muis over een knop ga wil ik het label op het form vullen met tekst die wordt opgezocht door een Vlookup in een tabblad waar de naam van de knoppen staat met aanvullende informatie.

Op deze wijze kan ik de code flexibel houden en de gebruiker zijn eigen teksten laten invoeren.

Zie code:

Private Sub A1_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
Me.Lab_Mousemove.Caption = F_Get_Mousemove_tekst("A1") 'dit moet de objectnaam worden
End Sub

Private Sub A2_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
Me.Lab_Mousemove.Caption = F_Get_Mousemove_tekst("A2") 'dit moet de objectnaam worden
End Sub

de functie die de bijbehorende tekst moet opzoeken luidt als volgt

Function F_Get_Mousemove_tekst(Myobject As String)
F_Get_Mousemove_tekst = Application.WorksheetFunction.VLookup(Myobject, Sheets("BasisData").Range("A:B"), 2, 0)
End Function

Hoi Paulva,

bedankt voor je snelle reactie, maar ik wil eigenlijk de objectnaam ophalen van het object waar de muis overheen beweegt.
Dit kan waarschijnlijk niet, omdat op dat moment het object niet de focus heeft.
object.name.
Jij plaatst nu net als ik gewoon het objectnaam in de variabele StrWelk.

Wel heb ik een aantal andere dungen gezien in je voorbeeld waar ik veel aan heb.

Groet Patric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan