objectverzenden

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@OctahFish,

Kan me niet voorstellen, dat dat de oplossing zal zijn. Het vreemde is, dat het voorbeeld wat ik heb gemaakt bij mij wel werkt en bij tigo niet. Werkt mijn voorbeeld bij jou wel?

Het vreemde is tevens dat het bij tigo wel heeft gewerkt, maar nu niet meer. Volgens mij is er een andere oorzaak.

@tigo,

Heb je misschien iets in de database aangepast of heb je wat toegevoegd? Met welke versie van access werk je nu. Ben je misschien van versie gewisseld, of werk je met versie 2003 en heb je versie 2007 erbij geïnstaleerd?

@Charles:
Bij mij op het werk doet jouw voorbeeld het ook niet. Weliswaar opent hij wel een nieuwe mail in Outlook, maar in Access blijft hij hangen bij de SendObject.

@OctaFish,

Bij mij op het werk en thuis werkt het wel. Kennelijk heb jij bij jou op het werk hetzelfde probleem als tigo. Jou kennende hebben we dus binnenkort de oplossing. ;)

Ik heb inderdaad wel een werkende Sendobject routine....

Ik begin wanhopig te worden :( Er vallen mij 3 zaken op:
- Als ik de ADO2.8 wil toevoegen krijg ik de melding "de opgegeven naam is strijdig met een bestaand project, een bestaande module of een bestaande objectbibliotheek".
- Ik heb Microsoft Access 10.0 object library ipv 11.0 (die stat er niet bij)"
- maar belangrijkste, ik weet niet of het tegelijk was, maar sinds kort heb ik standaard een aantal extra tabellen (ook in een nieuwe db. Ik kan ze ook niet verwijderen, maar heb geen idee van de reden. Tabellen beginnen allemaal met MSys....Kan dit overigens te maken hebben dat ik bezig ben geweest met VMware en Mysql ed? Maar wellicht staat dit er los van.

Ik werk met versie 2003, maar soms op de laptop ook met versie 2007 (heb verschillende klanten met verschillende versies, vandaar). WErkt altijd zonder problemen. Maar geen van de klanten (zijn er 7) klagen over niet werkende mail. Alleen bij mij thuis.

Geen idee of dit jullie verder helpt?

Gr. Tim

Laatst bewerkt:
- Als ik de ADO2.8 wil toevoegen krijg ik de melding "de opgegeven naam is strijdig met een bestaand project, een bestaande module of een bestaande objectbibliotheek".

Heb je de versie ADO 2.1 eerst uitgezet (vinkeje weggehaald)?

- Ik heb Microsoft Access 10.0 object library ipv 11.0 (die stat er niet bij)"

Ik heb bij mijn versie van access 2003 wel de 11.0 versie, maar ik denk dat dat niet het probleem veroorzaakt.

- maar belangrijkste, ik weet niet of het tegelijk was, maar sinds kort heb ik standaard een aantal extra tabellen (ook in een nieuwe db. Ik kan ze ook niet verwijderen, maar heb geen idee van de reden. Tabellen beginnen allemaal met MSys....

Dat zijn de standaard systeemtabellen, die normaal op onzichtbaar zijn ingesteld. Dit kun je instellen in menu "Extra" ---> "Opties..." en dan tabblad "Weergave" bij "Systeemobjecten". Geen vinkje is onzichtbaar.

Kan dit overigens te maken hebben dat ik bezig ben geweest met VMware en Mysql ed? Maar wellicht staat dit er los van

Dit staat daar inderdaad los van.

Ik werk met versie 2003, maar soms op de laptop ook met versie 2007

Heb je op beide pc's het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan