oblivion graphic corruption+crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

don vito

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005

hallo,

eerst enkele specs weergeven:

amd athlon 2600+
1 gb ram
windows xp
radeon 9800 pro 128 mb

alle vereisten voor oblivion voldoen, maar ik heb enkele grafische foutjes bij het opstarten en af en toe crasht hij simpelweg.
die grafische foutjes: de randen van mijn opstartscherm blijven aldoor flikkeren tijdens het spelen, echt irritant:confused: . en dat crashen van mijn pc is wss te wijten aan die graphic corruption.
dat flikkeren van die randen heb ik ietwat proberen achterhalen, die flikkering komt nu ook voor op mijn desktop => wss door slechte drivers of mijn videocard(tweedehands op ebay aangekocht) die wss al eens geflashed is; of mss directx

Nu, ik heb ook al het forum van the elder scrolls zelf gaan bekijken, en wat blijkt: ik ben duidelijk niet de enigste die een mankementje heeft. het forum wordt als het ware gespamt met nieuwe posts.
ik heb ook al drivers gewisseld, nu werk ik op versie 5.9 ipv 6.3(nuja, driverversie 6.3 is rotslecht).

ik denk dat er mij niet anders rest dan geduldig te wachten op een update of patch:( . na al dat uitkijken naar de release van oblivion. tenzij er iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

Laatst bewerkt:
Wat zijn de specificaties van het spel?
Wel eerst de oude driver verwijderd, voordat je een andere ging installeren?

mijn specs zijn ruimschoots voldoende, hoor:thumb:

maar ik heb het probleem al achterhaald, er zit een defect op de videokaart zelf;
die grafische foutjes waren ook terug te vinden op andere games die ik speelde.
ik had alle drivers vanaf 5.6 tot 6.3 uitgeprobeerd, en ook directx gewisseld, maar telkens met hetzelfde probleem.

alvast bedankt voor die post;)

groetjes,

Dat wordt kijken naar een goed videokaart dus.:p

hello,
ik ben er weer met nieuwe post,

nu heb ik mij een nieuwe videocard aangeschaft(radeon 9700 pro 128mb),
ik dwld nieuwe drivers.
Bon, alles gaat goed, alle andere games spelen perfect, BEHALVE die [censored] oblivion:evil: . ik krijg hem opgestart maar na een goeie 10 min spelen, crasht mijn systeem. ik heb ook al gezocht op the elder scrolls forum, daar heb enkele goeie tips gevonden en uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. trouwens, het forum wordt nog altijd gespamd door een stelletje [censored], dus om daar enkele goeie posts uit te zoeken, is bijna onmogelijk. het verwondert me zelf dat ik hier de enigste ben die hier post.

nuja, alvast bedankt

Wat bedoel je met crashen? Dat je terug op je bureaublad komt of dat je pc opnieuw opstart?
Krijg je foutmeldingen te zien? Ga ook eens kijken of je nergens in de installatiemap een errorlog file vind. Het beste is dat je af en toe hier eens gaat kijken (over een specifiek probleem met ATI kaarten wordt er jammergenoeg niet gesproken enkel over nvidia fx kaarten): http://support.bethsoft.com/asp/platformlist.asp?sid=095914060329081241046066&pid=1462&pnm=Oblivion
(is in het Engels , kijk ook af en toe bij downloads) Controleer even of alles correct is geïnstalleerd (drivers). Om dit te controleren typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter ga naar het tabblad direct x bestanden (worden er daar fouten gemeld?) vervolgens naar het tabblad beeldscherm en kijk of daar geen problemen worden gemeld (kijk of alle direct x functies ingeschakeld zijn en dat post ook eens de datum bij stuurprogramma's. Doe ook de direct3d en directdraw tests. Tenslotte ga naar het tabblad muziek en doe daar eens de directsound test en zet de slider eens op basisversnelling. Ga ook eens kijken in je logboeken: ga naar start,configuratiescherm,prestaties en onderhoud,systeembeheer,logboeken,toepassingen en zoek naar foutmeldingen rond de tijd dat je aan het spelen was. Controleer ook even of er geen apparaat problemen zijn door bij uitvoeren devmgmt.msc in te typen en bij elk apparaat op het plusteken gaan kijken of je GEEN uitroepteken of vraagteken ziet staan. PAS OP soms toont apparaatbeheer aan dat iets werkt terwijl het stuk is.

dank u voor de post,
ik heb het allemaal nagekeken en gecontroleerd, maar ik heb geen mankementen gevonden. ik ben nu van plan mijn C schijf te formatteren ( laatste keer was 2 jaar geleden:p ). En dan maar hopen dat alles eens mee zit :confused: .
alvast bedankt voor de post, kan nog van pas komen.

groetjes

Laatst bewerkt:
Jammer dat het voor jouw niet geholpen heeft. Misschien wordt het probleem wel in een patch opgelost? Ik heb hier nog 2 mogelijke oplossingen gevonden in de faq op het forum: http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=274228 Het crashen zou kunnen komen door dat je gebruik maakt van een hp printer of een oude file gebruikt. Moest je nog niet geformateerd hebben. Dat was graag gedaan.

ey,
die format werkte echt!!
mijn hele systeem is eens grondig opgekuist(was wel eens nodig:rolleyes: )
bedankt voor die posts, kan ik gelijk heel de paasvakantie doorgame:p .(hoewel 2 weken later al examen:( )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan