OCR programma gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
224
Geacht forum,

In de eerste plaats weet ik niet of dit de juiste rubriek is voor mijn vraag. Mocht dat niet zo zijn, dan mijn oprechte excuses!

Ik zoek op zeer korte termijn een (OCR) programma(atje) voor het verwerken van gescande tekst om daarna te converteren naar Word of Publisher.

Ik dacht het tooltje Simple OCR te gebruiken, maar daar valt niet goed mee te werken.

Ik verneem graag uw reactie!

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Kijk even naar dit programma

Voor machine-tekst (bijvoorbeeld kopien uit boeken of uitgeprinte documenten) te ocr'en mag je het pakket onbeperkt gebruiken. Het heeft zelfs een NL woordenschat voor suggesties als zaken onduidelijk zijn wat betreft de vertaling.

Je kunt ook delen van het gescande plaatje als illustratie aangeven, zodat daar niet geprobeerd wordt zinnige tekst uit te halen.

Verwacht geen grootse opmaak van de geOCRde tekst (op te slaan als Word document bijv.), maar voor duidelijke ingescande documenten werkt het vrij aardig.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even naar dit programma

Voor machine-tekst (bijvoorbeeld kopien uit boeken of uitgeprinte documenten) te ocr'en mag je het pakket onbeperkt gebruiken. Het heeft zelfs een NL woordenschat voor suggesties als zaken onduidelijk zijn wat betreft de vertaling.

Je kunt ook delen van het gescande plaatje als illustratie aangeven, zodat daar niet geprobeerd wordt zinnige tekst uit te halen.

Verwacht geen grootse opmaak van de geOCRde tekst (op te slaan als Word document bijv.), maar voor duidelijke ingescande documenten werkt het vrij aardig.

Succes,

Tijs.

De link klopt niet...

Je bedoelt misschien dit programma
 
Laatst bewerkt:
@mrmusic: Er zat een foutje in mijn link (ik had geplakt uit Flashget, dus stond er net iets teveel tekst in).

Ik heb ondertussen mijn eigen posting aangepast, maar het gaat idd om hetzelfde programma.

Bedankt voor de melding/correctie.

Tijs.
 
Dank voor de reacties!

Echter Simple OCR had ik al, maar is niet OK! Wanneer er twee kolommen op 1 A4 worden gescand dan geeft het tooltje enkel maar 1 kolom aan om te bewerken. De twee is kolom is dan zoek. Derhalve niet handig!

De oplossing door Jackal geplaatst werkt niet op mijn pc. Ik draai met XP home.

Misschien is er nog een andere oplossing??


met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
ik had ooit eens een cdtje bij een tijdschrift met daarop de volledig gratis versie van abby finereader versie 4(al wat ouder), misschien is die nog ergens gratis te downen.
Heb nu helaas geen tijd om te zoeken voor je vanwege werk.
 
Geacht forum,

Dank voor alle suggesties!

Ik heb nog even onderzocht of Abbey fine reader nog een gratis tool is , maar begrijp dat er nu enkel nog maar een trial van 14 dagen is. De profversie kost iets van 200 euro. Niet niks dus!

Het tooltje Simpel OCR is niet aan te bevelen, omdat het maar half werk doet.

Inmiddels heb ik van een kennis het programma Readiris gekregen. Dat is een professionele prog en werkt uitstekend!

Dank nogmaals voor uw aller aandacht en suggesties!

Ik ben nu reeds een aantal jaren gebruiker van Help mij, maar er zijn maar heel weinig zaken die niet door het forum opgelost konden worden.

Samen sterk in Help mij!

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan