OctaFish heb je hulp ff nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
wat zoek ik

heb zelf een formulier met daarin een doorlopend form hierin zitten gegevens projectnr is hierbij de leidraad
in de form zit dus een filter en zoekt via cboprojectnr de gegevens bij mekaar.
ik kan via opdracht print kan ik perfect filteren .
maar nu wil ik dat hij deze filter dus gebruikt bij het verzenden via email .

heb nu van alles geprobeerd
Code:
Private Sub Mail_Click()
Dim swhere As Integer
On Error GoTo Err_mail_click
DoCmd.SendObject acSendReport, "RptPlanning", acFormatPDF, , , True
swhere = "cboProjectNr = " & [CboProjectNR].Value
exit_mail_click:
Exit Sub
Err_mail_click:
MsgBox Err.Description
Resume exit_mail_click

End Sub

dit is wat ik nu heb maar werken ????.

kan jij hiermee helpen???:love:

Sendreport verstuurt altijd het volledig rapport, al geef je 100 filters mee. Dus dat gaat nooit werken. Een geopend (gefilterd) rapport kun je wél gefilterd versturen. Dus ik gebruik deze techniek nooit zo ;). Simpelste oplossing, die ik elke week wel een keer aanbeveel: baseer je rapport op een vaste query, en verander de SQL ervan. Heb je nooit een probleem.

kan jij een opzetje maken ??

gebruik hiervoor qryMail
daar instaan de adressen .
en in het rapport staan de gegevens gefilterd.

ik weet dat je moet beginnen met strSQL="select * from QryRapport"
en dan denk ik doCmd.openrReport

maar dan houd het wel op .
ik gebruik ook me.filter .
hoop dat je me kan helpen ??

Zoek eens op QueryDefs in dit forum, en bekijk het draadje dat door jlebbink is gestart. Dat bevat jouw oplossing.

Code:
Private Sub Mail_Click()

With CurrentDb.OpenRecordset("tblPlanning")
    .MoveFirst
    Do While Not .EOF

DoCmd.OpenReport "RptPlanning", acViewPreview, , "cboProjectNR = '" & CboProjectNR & "'"
        DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatPDF, Me.Email, , , "Planninglijst" _
        & " voor ", "Mijnheer, mevrouw, hierbij...etc.", True
        DoCmd.Close acReport, "verzendRapport", acSaveNo
        .MoveNext
    Loop
End With

End Sub

ik kom er niet verder mee dan dit

Dat je niet verder komt, ligt aan het feit dat je geen Querydefs gebruikt, zoals ik je aanraadde. Dat draadje met de oplossing vind je hier.

oke maar de vraag blijf dan Wordt er via mail dan wel gefilter verstuurt????
dat zie ik daar dus niet in terug .

Zoals ik schreef: het rapport moet je niet willen filteren. Je moet de query die onder het rapport hangt filteren. En dat doe je met de aangegeven techniek.

Code:
Private Sub Knop975_Click()
Dim strSQL As String, rpt As String
Dim qDef As QueryDef
Dim frm As Form

Set frm = Me
    rpt = "RptPlanning"
    strSQL = "SELECT Tblplanning.planId, Tblplanning.ProjectID," _
    & "Tblplanning.TypeDienst, Tblplanning.Datum, Tblplanning.Dag, Tblplanning.AanvG, Tblplanning.EindG," _
    & "(IIf([EindG]>[AanvG],[EindG]-[AanvG],[EindG]-[AanvG]+1))*24 AS TotaalUrenG, Tblplanning.AanvW, Tblplanning.EindW," _
    & "(IIf([EindW]>[AanvW],[EindW]-[AanvW],[EindW]-[AanvW]+1))*24 AS UrenW, Tblplanning.Werknemer, Tblplanning.Functie, " _
    & " Tblplanning.Verzonden, Tblplanning.Ontvangen, Tblplanning.Positie, Tblplanning.Verv, Tblplanning.Opmerking," _
    & " Tblplanning.KM, Tblplanning.[R Uren], Tblplanning.Afgewerkt" _
    & " FROM Tblplanning "

Set qDef = CurrentDb.QueryDefs("QryPlanning")
    qDef.SQL = strSQL
    DoCmd.OpenReport rpt, acViewPreview, , "cboprojectnr = '" & CboProjectNR & "'"
    DoCmd.Maximize
    frm.Visible = False
End Sub

heb er dit van gemaakt maar filteren doet die niet.

Je pakt van twee technieken precies díe stukken waardoor het niet werkt.... Is op zich best knap :). Zoals ik aangaf: je moet de query zodanig aanpassen dat het filter in de query zit. En dat doe jij niet: jij zet de complete query in de qDef. En vervolgens probeer je alsnog het rapport te openen en te filteren!
Overigens zie ik het veld [cboprojectnr] nergens terug in de query, dus hoe kun je daar dan op filteren?

Hoe doe ik het dan goed en ps de filter die er staat is al aangepast .

Je bouwt een query op in strSQL maar die is niet gefilterd. Dat moet wel. De gefilterde SQL zet je dan in de QueryDef, en dat doe je ook goed. Het rapport open je nu met een filter, en dat moet dus niet. Het filter zit namelijk in de query.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan