OCZ Vertex3 niet herkent bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
OCZ Vertex3 met x48 rampage formula?

hallo leden,
ik heb voor t eerst een ssd gehaald van ocz vertex3 240gb.
over een paar dagen komt het binnen met post.
als ik het aansluit , moet ik dan iets veranderen in de bios ?
Ik gebruik Asus Rampage Formula x48.

niet als je hem in plaats van je oude hdd zet. als je een extra hd plaatst moet je alleen ff zorgen dat deze ssd je eerste is, dus dat het stekkertje in het eerste slot zit

Heb je goed over deze aankoop nagedacht? Want het moederbord wat jij hebt ondersteunt geen SATA 6 (6Gb/s) poorten, en de Vertex3 wel. De Vertex3 zal dus op de lagere 3Gb/s gaan lezen en schrijven wat eigenlijk zonde is van deze snelle schijf. In dat opzicht had je beter een Vertex2 kunnen kiezen.

Daarmee heeft u gelijik in maar ik heb deze vertex3 voor een goedkope prijs gehaald . voor 262 euros vanuit belgie met post verzending.
Dus het maakt mij niet uit als ik geen sata 6 heb op mn bord.

beste leden,
ik was bezig mn ssd te plaatsen in mn kast.
De eerst sata kabel heb ik op sata 1 aangesloten en de voeding die van de 700watt coolermaster komt heb ik ook aangesloten.
de bios settings is standaard op IDE ingesteld.
Wat doe ik fout dat het niet herkent wordt?
Ik heb Asus Rampage Formula X48.

Hoi,

Je zal de serial ata mode op AHCI mode moeten zetten in de bios.

heb ik gedaan maar nog steeds n iet herkend.
ligt het misschien aan de driver wat ik moet installeren.
Bij apparaatbeheer is er een onbekend apparaat.
op Intel(R) ICH9R LPC Interface Controller - 2916

Hoi,

Je zet hem erbij dan zou inderdaad het wel eens kunnen dat je de driver hiervoor moet installeren en dan neem ik aan de drivers van je moederbord denk dat er een nieuwere te downloaden is van de asus site

Ik heb je twee topics samen gevoegd, past prima bij elkaar. Heb wel de titel van je laatste topic aangehouden.

Je geeft niet echt aan wat je wél gedaan hebt. Je hebt reeds alle drivers geïnstalleerd van je moederbord neem aan?
Dat zijn dus de drivers die op de Asus website staan inderdaad. In principe moet de Vertex3 dan herkend worden.
Probeer anders eens op het fout geïnstalleerde apparaat te dubbeklikken en kies voor stuurprogramma bijwerken. Kies daarna het pad naar de cd van de drivers die je bij je moederbord hebt gekregen.

Je geeft niet echt aan wat je wél gedaan hebt. Je hebt reeds alle drivers geïnstalleerd van je moederbord neem aan?
Dat zijn dus de drivers die op de Asus website staan inderdaad. In principe moet de Vertex3 dan herkend worden.
Probeer anders eens op het fout geïnstalleerde apparaat te dubbeklikken en kies voor stuurprogramma bijwerken. Kies daarna het pad naar de cd van de drivers die je bij je moederbord hebt gekregen.

Okey heb ik gedaan.
Bij apparaatbeheer (onbekende apparaat) stuurprogramma bijwerken en daarna de cd rom van moederbord eringezet en is succesvol geinstalleerd de Intel(R) ICH9R LPC Interface Controller - 2916.Nu is er helemaal geen vragteken meer.
Maar nog steeds wordt de ssd niet gezien in bios.

(Ik heb nu toch wel de Sata driver geinstalleerd? Wat ik dee via apparaatbeheer?

Wat moet er gedaan worden nog in de bios?

Sorry dat ik dit vraag naar jullie omdat ik wil weten wat ik nog moet doen.

Wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn is dat de bij de installatie van windows, helemaal in het begin van de installatie, de speciale AHCI/RAID/ICH9R-drivers niet zijn geinstalleerd. Velen gaan er vanuit dat Windows 7 dat automatisch doet, maar dat is niet in alle gevallen zo. Bovendien zijn de drivers van de leverancier van de hardware vaak beter dan die van Microsoft.
Als ze wel geinstalleerd zijn, is dat te zien in het Apparaatbeheer overzicht. Daar zou een regel moeten staan met een titel zoiest als SCSI en Raid-controlers. Als die dan geopend wordt zouden daar dan de regels voor de AHCI en RAID-controler te vinden moeten zijn. Als dat niet zo is is het niet zo vreemd dat de SSD niet herkend wordt.

Maar dit alles gezegd hebbende realiseer ik mij dat in het oorspronkelijke bericht staat dat de SSD niet in de BIOS setup gezien wordt en zolang dat het geval is zal Windows, wat je ook doet, de SSD ook niet zien.
Dus eerst moet de SSD in de BIOS zichtbaar zijn.

Probeer eens andere SATA-kabels (data en stroom), wellicht dat de kabels die je nu gebruikt niet ok zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,
al mijn drivers zijn geinstalleerd . Via apparaatbeheer is alles okey.
http://imageshack.us/f/32/naamlooslf.png/

De sata kabels zijn wel goed werkend . Ik had ze ook getest op mn andere harde schijf.
De SSD moet wel gezien worden via bios maar helaas !

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik google op de combinatie SSD + Asus Rampage Formula x48 dan zie ik dat je niet bepaald de enige bent die een probleem heeft met een SSD die niet herkend wordt. Dat doet mij voor je vrezen dat het aan het moederbord ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan