OE berichten na comprimeren verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mignonnie

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
10
Zonet zag ik dat ik een heel aantal mappen en submappen in OE opeens mis, ze zijn zomaar verdwenen. Nu herinner ik me dat er pasgeleden werd gevraagd of ik wilde comprimeren, en ik heb daar "ja" op geantwoord (als je dat niet doet, blijft OE iedere keer weer daarover zeuren). Sindsdien mis ik dus vanalles! Waar kan ik dit alles weer vinden?:confused:

Ik heb inmiddels ontdekt waar de verdwenen berichten zich bevinden op mijn harde schijf (door aanklikken van Extra, Opties, Onderhoud, Archiefmap). Maar nu zit ik met allemaal dbx bestanden, die Windows niet kan openen. Hoe krijg ik ze nu weer terug in OE?

Ik heb geprobeerd om het zaakje te importeren, maar het strandt omdat ik alleen mappen kan importeren die al aanwezig zijn in OE op dit moment. Ik kan dus geen mappen toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die bestand compriméeert staan ze vaak in de prullenbak, en die kan je terug zetten, maar het hoeft als je geen foutmelding heeft gehad,.
 
Nee, helaas, in mijn prullenbak staan ze niet!
Wat ik nu ga proberen, is om eerst dus de archiefmap te kopiëren naar een andere lege map, en de bestanden die zowel in OE staan als in de archiefmap, te verwijderen in de nieuw aangemaakte "archief"map, om te voorkomen dat ze dubbel geïmporteerd worden. Vervolgens ga ik in OE de mappen aanmaken die wel in de archiefmap staan, maar niet in OE. Daarna ga ik het zaakje importeren. Ik laat zodadelijk nog weten of het is gelukt.:rolleyes:

Nee, het lukt niet! :evil:
Het duurde even eer ik door had dat de map "Folders" ook geïmporteerd moet worden. Toen ik dat doorhad dacht ik dat het zou lukken, maar vreemdgenoeg "pakt" OE de bijgemaakte mappen niet: in het importeerschermpje zijn ze niet te vinden. Zéér vreemd, het lijkt mij toch dat het importeerscherm de mappen weergeeft die er in OE te vinden zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet al je .dbx-mappen op een andere plaats op je computer (bvb. een map op bureaublad), start OE opnieuw op, deze maakt nu nieuwe (lege) standaardmappen van OE aan. Heb je andere mappen (naast deze standaardmappen) dan moet je deze eerst in OE toevoegen en importeer dan de oude .dbx-mappen van op je bureaublad naar je OE. Zo heb je normaal correct werkende mappen van OE (met o.m. het essentiële Folders.dbx).
 
Kape, ik had gehoopt dat dit de juiste oplossing zou zijn. Ik heb gedaan wat je zei, maar dat gaf niet het juiste resultaat. Toen heb ik het op een andere manier geprobeerd, met als resultaat dat ik nu het merendeel van de inhoud van de mappen kwijt ben. Het rare is dat OE wèl de mapnamen weergeeft, maar het merendeel van de mappen heeft dus geen inhoud meer.
 
Laatst bewerkt:
Erg vreemd, want dat is een standaardtoepassing om .dbx-files terug te halen. Wat liep er dan fout, heb je daar enig idee van ? Hoe heb je het dan zelf proberen op te lossen, dat interesseert me dan weer. En heb je nu ergens op je PC nog authentieke .dbx-bestanden staan ? Of gewoon maar .dbx-bestanden in het algemeen ? Veel vragen ... maar misschien leiden die nog tot een ideetje.
 
@kape: Toen ik de standaardtoepassing (dus de Outlook Express-map wegknippen en naar een andere locatie verplaatsen) die jij noemde uitprobeerde, leek het alsof Outlook Express stiekem had "onthouden" welke mappen ik tevoren erin had staan, en alléén deze mappen waren (alweer!) in het importeerschermpje te zien.

Daarna heb ik de Windowsmap waarin Outlook Express standaard zijn dbx-bestanden bewaart, leeggemaakt, en de inhoud van de zelfgemaakte archiefmap (dus de Windowsmap die ik tevoren weggeknipt had voor de actie die jij had aangeraden, en die ik in Mijn Documenten had geplaatst) gekopieerd naar de Windowsmap waarin OE standaard zijn dbx-files bewaart. En toen was het dus een zooitje, boehoew, snik...

Ik heb de map met de originele dbx-bestanden nog steeds.

Ik heb nu Thunderbird geïnstalleerd, en ben van plan om nóóit meer te comprimeren, èn om nooit meer OE te gebruiken.
 
Nu je Thunderbird hebt geïnstalleerd zit je natuurlijk nog met je oude berichten die je moet importeren in dit mailprogramma. Ben er niet zo mee vertrouwd, maar ik denk dat daar ook wel een importeer/exporteerfunctie zal inzitten waarmee je de berichten van OE kan ophalen. Misschien is dat je ondertussen al gelukt.

Mocht dat niet zo zijn dan kan je de uit de .dbx-mappen al je berichten ophalen met het programma DBXtract - je kan dat progje o.a. hier downloaden - http://www.blindsupport.com/werking_dbxtract.php of http://www.pcworld.com/downloads/file_download/fid,23383-order,1-page,1-c,email/download.html
De berichten worden dan buiten OE opgeslagen in een .eml-extensie waarmee je ze normaal met slepen of kopiëren naar elk mailprogramma kan overbrengen.

Niet dat het er nog toe doet, maar ik begrijp nog altijd niet waarom die standaardmethode niet werkte, want met een nieuwe OE krijg je propere bestanden, als je de oude bestanden verwijderd is er niets dat OE nog onthoudt en als je de originele .dbx-bestanden nog bezit moet je deze zonder problemen kunnen importeren. Of er moeten bij al je vorige manipulaties wel erg vreemde dingen zijn gebeurd :D Doesn't matter any more, succes met Thunderbird.

En wat dat comprimeren in OE betreft : het is (normaal) een absoluut betrouwbare procedure die je OE in optima forma houdt. Maar daar zal jij het wel niet mee eens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Thunderbird de berichten van OE al geïmporteerd, maar daarbij kan niet aangegeven worden welke berichten dat moeten zijn, of vanuit welke map geïmporteerd moet worden. Dus nu heeft Thunderbird gewoon dezelfde berichten geïmporteerd als die welke ik in OE had (dus ook de lege mappen met de ontbrekende inhoud).

Ik heb het programmaatje dat je me aanraadde tig keren op verschillende manieren uitgeprobeerd, maar het geeft geen output bij de mappen waarvan de inhoud ontbrak. De mappen die gewoon goed functioneerden in OE (en ook in Thunderbird) geven wèl output, maar die heb ik dus niet nodig. Het gaat om de mappen die nu dus beschadigd blijken.

Ik denk dus dat er iets fout is gegaan in de Registry. Maar kape: bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Nog één poging om het af te leren. Kijk eens of je met PC Inspector - hier downloaden : http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm eventueel nog goede (maar verwijderde) bestanden kan terughalen van je harde schijf. Al lijkt me de kans klein, vermits ik vermoed dat de bestanden ondertussen al door Windows overschreven zullen zijn. Maar je weet maar nooit.
 
PC Inspector File Recovery onderseunt helaas niet het dbx-formaat. Maar bedankt ervoor dat je zo begaan bent!:)
 
PC Inspector File Recovery ondersteunt helaas niet het dbx-formaat.
Dat moet ik helaas tegenspreken. Heb net nog een testje gedaan en alle verwijderde .dbx-bestanden van de voorbije maanden werden netjes door de Inspector terug opgepikt uit het grote pakket "deleted files".
 
@kape: Ik ging af op wat de maker zelf zegt. Maar na jouw reactie heb ik het uiteraard toch geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Er zijn 13 mappen gevonden, met helaas maar enkele bestanden van waarde. De bestanden die zijn verdwenen door het comprimeren, heeft hij niet gevonden. Ik vraag mij af: als bij jou email-bestanden worden gecomprimeerd, waar vind jij die dan terug?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af: als bij jou email-bestanden worden gecomprimeerd, waar vind jij die dan terug?
Op dezelfde plaats waar ook de gewone .dbx-bestanden staan. Dat blijven dezelfde .dbx-bestanden, alleen is de grootte van deze bestanden door het comprimeren in omvang afgenomen (logisch natuurlijk, want anders heeft comprimeren geen zin). Tijdens het comprimeren worden er ook backups van de oorspronkelijke mappen naar je prullenbak verplaatst : deze krijgen dan de naam van de map met de extensie .bak. vb. Postvak IN.bak. Je kan dit controleren door eens een handmatige actie comprimeren uit te voeren via Bestand -> Map -> Alles Comprimeren.

Je zou ook met de PC Inspector eens kunnen zoeken of je deze .bak-bestanden van OE niet kan terugvinden. Want daarin zitten normaal de niet-gecomprimeerde OE-berichten. Mocht je er in slagen deze te vinden en deze te hernoemen naar .dbx-bestanden zit er misschien nog een waterkansje in om de oude berichten terug te halen. Alleen weet ik niet of dit in de praktijk werkt (is alleen maar een theoretisch gokje).
 
Ik heb met PC Inspector geen bak-bestanden kunnen vinden. Wel staat er één bak-bestand in de zelfgemaakte (geknipte) Archiefmap van OE. Dat heb ik hernoemd tot dbx, en ziedaar!: het klopte wat jij opperde, namelijk dat het dan een gewoon dbx-bestand wordt, want ik heb het extracted met DBXtract, en toen verschenen gewoon de eml-berichten. Dus daar heb ik weer wat van geleerd! Maar ik had verder niks eraan dat ik het kon hernoemen, want het bak-bestand stond ook al met dbx-extensie in de OE Archiefmap.

De gecomprimeerde dbx-en staan bij mij ook gewoon in de OE map. Nu heb ik nog een vraag: hoe kun jij deze gecomprimeerde dbx-bestanden raadplegen? Kun jij ze gewoon raadplegen in OE of zet jij ze om met DBXtractor in eml-bestanden? Want dit lukt mij dus niet: DBXtractor "ziet" ze gewoon niet (en in OE zijn ze ook niet te zien).
 
De gecomprimeerde .dbx-mappen (en de berichten die er in zitten) zijn identiek aan de berichten die je in de mappen van OE kan vinden. Als je dus een .dbx-map opent met DBXtracter en deze ergens anders op je PC stockeert krijg je een identiek aantal berichten en een identieke inhoud als die van je OE-mappen.

P.S. Ik wou je via het forum een mailtje sturen met een voorstel, maar helaas blijkt dat je deze optie niet hebt ingeschakeld in je profiel. Dus lukt dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, dan heeft OE dus werkelijk iets verkeerd gedaan en zijn de gecomprimeerde mappen beschadigd, want in OE mis ik allerlei mappen, die verdwenen zijn nadat OE een comprimeer actie heeft gedaan. Deze mappen die ik in het programma OE mis, zijn wèl nog terug te vinden in de Archiefmap van OE, maar ik kan ze niet extracten. Ze zijn dus beschadigd, neem ik aan. Nu ja, dan vrees ik dat er niets meer aan te doen is, en dat ik erin moet berusten dat ik ze kwijt ben. Ach ja, dood ga ik er natuurlijk niet van...:D
 
Had nog een stukje toegevoegd aan mijn vorig bericht. Al gelezen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan