OE naar Outlook2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Geachte Forum lezers,

De XP PC beneden met OutlookExpress die gelijk moet zijn/lopen met
de VISTA PC met Outlook2007 boven!!(dus met het zelfde zakelijke mail-adres)
De vraag = kan dit?
En vooral hoe moet ik tewerk gaan?(outlook.pst copieren ect????)
Graag een beschrijving hoe instellingen moeten staan voor beide pc etc ect!!
Iedergeval alvast bedankt voor de reactie.
mvg
stone17

Hoi,

Dit kan niet: het bestand OUTLOOK.PST wordt alleen door Outlook uit het MsOffice-pakket gebruikt en niet door outlook expres

Bovendien:
Wanneer je onder OE én onder OL2007 hetzelfde mailaccount hebt aangemaakt, komen de mails daar binnen, waar je het eerst het mailprogramma start.
Verwarring al om dus ....

Je kúnt onder OL2007 opgeven, dat een kopie van je mail in je postbus moet blijven staan, maar ook dan krijg je een niet-synchrone situatie van je mails onder OE en OL2007.

Het pst-bestand is - hoewel niet gelijktijdig - wel door twee versies van OL (2003 of 2007) te gebruiken in een netwerksituatie. Maar zoals gezegd OE werkt er niet mee.
Dit betekent dat je ook op je xp-pc een MsOffice, danwel Outlook2003 of - 2007 zou moeten installeren.

Zelf gebruik ik bet pst-bestand zowel onder 2007 op mijn laptop, áls op mijn pc onder 2003; het bestand staat op een 'stickie' en de enige discipline is, dat ik die in het in gebruik zijnde apparaat moet hebben zitten.
In jou situatie met twee pc's in een netwerk, zou je het pst-bestand in een gedeelde map op één van de twee kunnen plaatsen. Nadeel daarvan is, dat deze pc altijd aan moet staan als je op de ándere pc met outlook wilt werken.
De oplossing hiervoor is uiteraard een aan je router gekoppeld opslagmedium.

Laatst bewerkt:
Hallo TeunvV,

Dat is nu jammer!!
Dus als je OL2007 (met hetzelfde mailaccount)dan opstart komt daar de mail binnen,oke.
Maar werk hij het dan wel bij in OE?of krijg je mail verschillen?
Wat U heeft met dat usb-stickie dat is perfect!!!
Dus bv OL2007 ook op mijn XP-PC beneden installeren is de oplossing.
Andere vraag is dan,als je OL ernaast installeert komt hij dan met de vraag om OE
over tenemen?of worden dat copyeer slagen?
Graag info hierover
bednkt,
mvg

Dus als je OL2007 (met hetzelfde mailaccount)dan opstart komt daar de mail binnen,oke.
Maar werk hij het dan wel bij in OE?of krijg je mail verschillen?

.... ja, dat is precies wat ik probeer uit te leggen. Je krijgt verschillen in je mails en je contactpersonen worden niet bijgewerkt.

Dus bv OL2007 ook op mijn XP-PC beneden installeren is de oplossing.

Ja ... of 2003, kan ook

Andere vraag is dan,als je OL ernaast installeert komt hij dan met de vraag om OE over tenemen?of worden dat copyeer slagen?

Ja, waarschijnlijk zal hij vragen of die gegevens geïmporteerd moeten worden.
Als dat eenmaal is gebeurd, staan ze in die geïnstalleerde outlookversie in het pst-bestand. Dit kan je vervolgens op een stick plaatsen en verwijderen uit de standaardmap

Hallo TeunvV,

Bedankt voor reactie!!
Ja,precies het is duidelijk!!
Dus ik ga 2007installeren want die usb-stickie tip lijkt me ook perfect.
Oja,en als ik nu een netwerk maak blijft dit probleem dan ook?
mvg

Ik dacht even dat met een netwerk OE en OL2007 het wel synchron zouden lopen.
Maar je blijft natuurlijk dat PST verhaal houden.
Overigens het moet dus ook een netwerk zijn tussen de pc?(als beide pc OL zijn)
Trouwens nog wat,hoe zit dit met WindowsMail(Vista) en OE??
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan