OE6, kan adresboek niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarief

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Berichten
7
Windows XP Sp2, OE6.

Krijg de volgende foutmelding wanneer ik het adresboek wil openen.

"Kan het adresboek niet openen.
Het adresboek is mogelijk niet goed geinstalleerd"

Ik kan ook geen E-mail versturen, foutmelding.

"Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht
Er is een fout opgetreden"

Kan ook geen E-mail openen, zelfde foutmelding als hierboven.

Kan wel E-mail ontvangen en bijlagen openen van E-mails!!!!!!!!!!!!!!
hEEFT ER SOMS IEMAND EEN OPLOSSING; AUB
 
Ga naar start > uitvoeren en type SFC /scannow
Door deze commando gaat het programma SFC zoeken naar bestanden die niet goed geïnstalleerd zijn en hersteld dit indien nodig.
 
Beste Tiborv,

Bedankt voor je reactie, maar dat had ik reeds geprobeerd en er komt in een flits een Dosschermpje
maar er gebeurd niets!

Misschien heb je nog andere tip!
 
Open eerst een dosbox en type dan die opdracht nog eens. Wellicht moet je nog iets extra's doen.
 
Beste Tiborv

Kan u mij uitleggen hoe ik een dosbox moet openen.

En de eventuele verdere stappen.

Bij voorbaat dank
 
Het probleem met het openen van het adresboek is niet opgelost, maar door het aanmaken van een nieuwe account in Windows, kan ik Outlook Express in deze nieuwe account terug normaal gebruiken!!!!!!!!
 
Hoewel het een oud bericht is het nuttig om alsnog een juiste antwoord te posten, zodat anderen daar ook iets aan hebben.

Het adresboek is beschadigd en dient vervangen te worden.

De locatie van het beschadigde adresboek is C:\Documents and Settings\PROFIELNAAM\Application Data\Microsoft\Address Book (Dit kan verschillen als je XP op een andere schijf geïnstalleerd hebt).

Nu heb je een andere Windows XP profiel nodig. Als je er al eentje hebt, dan ga je gewoon naar C:\Documents and Settings\ANDEREPROFIELNAAM\Application Data\Microsoft\Address Book en kopieer dan de adresboekbestand (.WAB) naar je eigen profiel met de beschadigde. Hernoem jouw originele adresboek (de beschadigde) en geef dan de vervanger de vorige naam van de beschadigde, zodat Outlook Express deze automatisch herkent.

Het nadeel is wel dat je de adressen kwijt bent, maar dit is beter dan de oplossing van Microsoft waarbij men alles moet herinstalleren inclusief windowsupdates. Maar dan ben je ook alles kwijt en daar bovenop heel wat tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan