OE6 : Verzenden/ontvangen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Berichten
385
Beste denktankers,

Bij vrienden is er sinds het oplossen van de blastervirus-problematiek op een XP-machine een probleempje ontstaan met OE6.
Het verzenden van een nieuw bericht gaat heeeel af en toe, maar bijna nooit en geeft dan de melding (uiteraard) "kan bericht niet verzenden" oid.
Ontvangen van mail gaat al helemaal niet meer. hij geeft dan de bekende melding dat de server niet reageert met POP3 enz.
Alle gegevens over het account staan goed en surfen is geen probleem.
Q318378 geeft weliswaar handvatten om te herinstalleren cq te repareren maar dat doe ik liever pas als er geen andere opties meer zijn.

Groets, Jas.
 
OE geeft vaak foutnummers. Welke zijn dat? En heb je ook nog iets van Norton? (Bij voorkeur ook complete foutmeldingen vermelden).

Groetjes,
Bennie
 
Allemachtig....Jij bent er vlot bij !!

Nee, de eerste melding gaat gepaard zonder foutnummer en tweede lijkt op het volgende :

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.freeler.nl', Server: 'mail.freeler.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik ben nu niet ter plaatse dus kan ik het ook niet exact reproduceren.
Als virusscanner draait McAfee.

Groets, Jas.
 
Geweldig, bedankt !!!

Het is gelukt. Het viel me al meteen op dat McAfee behoorlijk lang bezig was om op te starten.
Deze heb ik gedeinstalleerd en OE6 werkte weer naar behoren.
Daarna McAfee weer vers opnieuw geinstalleerd en de problemen blijven weg.


Groets, Jas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan