• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

oefening 'eenvoudige' formules van een huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Beste

Ik ben normaal redelijk goed in excel, maar deze oefening is me wat te onoverzichtelijk.
Kunnen jullie mij helpen?

De aannemer B&B bouw heeft de opdracht gekregen om de gelijkvloerse verdieping van een paviljoen
te voorzien van een chape en tegelvloer die rondom afgewerkt wordt met plinten.

*
Het paviljoen heeft 1 deur van 90 cm breed en een trapgat naar de kelderverdieping.

1/ Bereken de hoeveelheid chape die geleverd moet worden als je weet dat de dikte 7 cm is
2/ Bereken het aantal pakken tegels dat geleverd moet worden. De tegels hebben een formaat van 60x60cm en zitten verpakt per 10 stuks.
Je houdt rekening met een snijverlies van 10 %.
3/ Bereken het aantal lopende meters plinten. De plinten worden geleverd op een lengte van 1 m.
4/ Bereken voor bovenstaande 3 posten ook de materiaalprijs (afzonderlijk en een totaalprijs).

Info over de prijzen
Prijs chape = € 12 per m² voor een dikte van 5 cm + € 1 /m²/cm indien er extra dikte gevraagd is.
Prijs tegelvloer = € 35 per m²
Prijs plinten = € 11per lm

We moeten het excelblad zelf opbouwen.

Dit filmpje hoort ook bij de opgave: https://youtu.be/GG0lKDcDRTY

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan