oefening grasmaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

nidal

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
hey,

Ik heb van mij leerkracht een oefening gekregen waar ik echt niets van snap en ik wil graag weten hoe jij dit op lost.:D
de opgaven is :
Bereken de tijd nodig om het gras van een gazon van 10m lengte en 10m breedte af te rijden. De grasmaaier rijdt aan 3,6 km/h en heeft een breete van 0.50m.

Alvast bedankt. ^^

Dat is inderdaad een heel moeilijke. :confused:

Het toeval wil dat ik een grasmat van ongeveer die afmetingen heb. Ik leen van de week wel een zitmaaier en dan mag je het proefondervindelijk komen vaststellen. :d

Haha :D ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat ik dat zelf ga moeten onder vinden :p
maar ieder geval bedankt!!

dmv. Wiskunde =D! je weet de oppervlakte, de meters per seconden: (km/u / 3.6 = m/s) dus 1 meter per seconden.
de grasmaaier maait dus 0.5 meter per seconden.
de oppervlakte = 100m.
tijd = 100 / (0.5). dus 200 seconden.

zoiets ? kan het mishebben aangezien wiskunde niet echt mijn sterkste punt is.

maja met die formule ga je er van uit dat je een nette strook voor je hebt (van 100 meter lang). als je echt op een grasmaaier zit moet je natuurlijk ook tijd mee rekenen van het draaien van een bocht enzo

oké, bochten deze oefening word met de tijd plezanter :p
haha en dank u voor de tip ;)

Ik denk dat je dat wel mag verwaarlozen hoor. lijkt mij dat het de opdracht is de wiskunde uit het verhaal te halen en dat om te kunnen zetten in een formule. Heb je nog een antwoord gekregen waarmee je het kan controleren ?

Formule (ideaal) grasmaaien: Tijd van grasmaaien = (Lengte (m) * Breedte (m)) / (Snelheid (in m/s) * breedte van grasmaaier (m))
Zorg dat je eenheden kloppen: 3.6 k/m = 1 m/s

Als je toch bochten of iets wil toevoegen. Doe dan:
Tijd van grasmaaien + bochten = Tijd van grasmaaien + (Tijd om 1 bocht te nemen * Max(lengte, breedte) / breedte van grasmaaier)
Max neemt het grootste getal van 2 getallen

Laatst bewerkt:
Huiswerkvragen zijn niet toegestaan op Helpmij. Deze gaat dus dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan