• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oefening school[Als-functie]

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterjanP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Dag mensen,
Ik zit hier een beetje vast met een oefening voor school:
We hebben een excel sheet gekregen met daarin namen van mensen en met daarnaast een kolom met hun geslacht in (M of V), nu moeten wij een nieuwe kolom maken met daarin 'Chiro', en dan waar er automatisch Alowio komt in dien er een M naast de naam staat en Branie als er een V naast de naam staat.

Dit is wat ik heb:

= ALS(B3=M; Alowio;Branie)

Met B3 een cel waar M staat (dus de cel naast de eerste naam). Dit is hoogst waarschijnelijk verkeerd. Maar ik weet niet goed wat ik moet nemen.
Kan iemand mij hier helpen?
Dank u!

Volgens mij is de afspraak dat hier geen school werk wordt behandelt.

Maar aangezien je zelf al het nodige hebt gedaan, 1 tip:

"TEKST"

Oei, excuseer mij dan. Al vraag ik mij af hoe ik dit in de toekomst kan gebruiken buiten school als ik het hier niet mag vragen.

Oei, excuseer mij dan. Al vraag ik mij af hoe ik dit in de toekomst kan gebruiken buiten school als ik het hier niet mag vragen.

Je kunt hier gewoon vragen stellen, maar waar Helpmij niet voor bedoeld is is dat we huiswerk gaan maken. Het wordt wat anders als je (zoals in jouw geval) al het eea hebt gedaan en je op een bepaald aspect vastloopt. Vandaar dat Bandito Bob je een tip hebt gegeven om je vraag te beantwoorden.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Je kunt hier gewoon vragen stellen, maar waar Helpmij niet voor bedoeld is is dat we huiswerk gaan maken. Het wordt wat anders als je (zoals in jouw geval) al het eea hebt gedaan en je op een bepaald aspect vastloopt. Vandaar dat Bandito Bob je een tip hebt gegeven om je vraag te beantwoorden.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio
Bedankt voor de goede uitleg.:thumb:

Nog een tip meer: (op een dag als vandaag kan dat wel ;))

Er is een verschil tussen het woord Alowio, en het benoemde bereik Alowio. In Excel is het nl. mogelijk om 1 cel of meerdere cellen samen, een naam te geven (benoemen) zoals bvb. met de naam Alowio...

Nu kan het niet anders dan lukken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan