Oefenprog voor beginners?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Een ouder familielid heeft sinds kort een hand-me-down PC gekregen (Athlon 1 GHz, 256 Mb intern, 40 Gb).

Hij is een totale digibeet. Weet iemand of er wat eenvoudige progjes zijn om zo iemand te leren om te gaan met een muis, wat (dubbel) clicken is, wat een venster is etc?

dit kost niets (behalve wat papier en inkt) en is wellicht een hele leuke starter................?

(zie bijv. pag. 7, 8 en 9 v.w.b. het "klikken", "dubbelklikken" en "slepen")

Laatst bewerkt:
Om dat m.b.v. een programma te leren lijkt me lastig. Om met een programma te werken moet je immers al kunnen omgaan met de muis e.d. Ik zou eerder denken aan een boek. Er zijn uitstekende boeken te koop, ook boeken speciaal voor senioren die voor het eerst achter de pc gaan zitten. Kijk eens bij de (kantoor)boekhandel.

Bedankt voor de reacties.

Een boek wilde ik sowieso al gaan zoeken, maar de link naar de pdf file is een prima starter.

Ik maakte al eerder een melding over een te houden PC-Dumpdag in Amsterdam
op zaterdag 24-04-2004.

Daar kun je computerboeken voor weinig geld kopen.

Het is alleen niet te hopen, dat je woonplaats bijvoorbeeld Heerlen is, dat lijkt
mij een beetje te ver(lees: niet lonend) om naar A'dam te gaan.

Dennis.

Veel mensen leren nog het best door praktijk.
Ga er een middag bij zitten. Schrijf wat stappen op.
Vervolgens ga je ze thuis een mailtje sturen en je leert ze weer iets op te slaan. Zo leren ze de rechtermuisknop te gebruiken. Leer ze hoe ze een map moeten maken in Outlook en de verkenner. Daarmee hebben ze de basisbegrippen al te pakken.
Ik heb het zo vaak gedaan bij oudere mensen en het werkt prima.

schrijver van boeken voor senioren heeft een eigen site.:)

Een zeer handige manier om te leren omgaan met de muis: Patience (solitaire) spelen. dit zit reeds in windows geïnstalleerd. Hiermee leer je spelenderwijs "slepen en neerzetten", dubbelklikken, aanwijzen etc.etc.

Met vriendelijke groet,
Peer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan