OEM geformatteerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter kwbk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kwbk

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
ik heb (of had) een OEM versie van windows xp (home) nu heb ik alles geformatteerd... maar zonder de backup op CD te bewaren. De cd van Windows XP prof die ik had geleend krijg ik wel geinstalleerd, maar met het uitvoeren van updates komt er een foutmelding over de XP versie, en ik kan dus geen updates installeren. weet iemand wat ik daar mee kan doen?

Wachten tot morgen,
Portomonee volladen,
Auto of fiets pakken,
Naar de winkel gaan,
een legale windows kopen :)

s6 ermee :D

Geplaatst door krugar
Wachten tot morgen,
Portomonee volladen,
Auto of fiets pakken,
Naar de winkel gaan,
:p :p

@kwbk,
Welkom op Helpmij.:)

Betreft het hier een foutmelding;
1.die aangeeft dat je WinXP prof niet legaal is.
2.Of krijg je een andere foutmelding?

Is het antwoord 1 ,dan kunnen we je niet verder helpen.
(zie huisregels)
Is het antwoord 2, graag de exacte melding.

ja, de windows versie komt niet overeen met iets....

het is geen origineel. :rolleyes: ik dacht ff gewoon de zooi met die xp cdrom te kunnen formatteren :confused:

(maar zoveel verstand heb ik er dus nie van :(

Laatst bewerkt:
Geplaatst door kwbk
ja, de windows versie komt niet overeen met iets....
Helaas je cd-key komt niet overeen.
Begint waarschijnlijk met FCKGW-.......
Deze wordt geblockt (en nog andere) bij de Windows update.

Geplaatst door krugar
Wachten tot morgen,
Portomonee volladen,
Auto of fiets pakken,
Naar de winkel gaan,

s6 ermee :D
dus dit is toch de enige oplossing :eek: :(

Mogelijkheden genoeg......dat klopt.
Maar de mens wil niet meer geholpen worden, als je op de link e-mail sturen klikt dan krijg je:

deze persoon wil geen e-mail ontvangen via helpmij. ja mogelijkheden genoeg.

Geplaatst door puppie
Mogelijkheden genoeg......dat klopt.
Maar de mens wil niet meer geholpen worden, als je op de link e-mail sturen klikt dan krijg je:

deze persoon wil geen e-mail ontvangen via helpmij. ja mogelijkheden genoeg.

Dat heb ik ook al gezien, anders had ik hem allang verder geholpen ;)

ow, da profiel van mij is nog niet bijster geweldig ingesteld. Tja, dat krijg je als je de zooi te snel aanmaakt :o

Ach ja je bent jong en je wilt wat maar profieltje is perfect nu hoor.

Ik heb ook een OEM versie, maar dan WinME, en dat is strikt legaal, gewoon voorgeïnstalleerd gekocht bij de pc-boer. Daar krijg je dan geen masterCD's bij, maar alleen een hersteldiskette.
Heb (gelukkig) nog nooit hoeven formateren, maar heb begrepen dat er dan een backup van de hele installatie op een verborgen gedeelte van je harde schijf staat, die je mbv je hersteldiskette kan gebruiken bij het formateren en opnieuw installeren.
Ik weet niet of ik hiermee de plank missla, misschien weet iemand anders hier meer over?

Geplaatst door nanette
Heb (gelukkig) nog nooit hoeven formateren, maar heb begrepen dat er dan een backup van de hele installatie op een verborgen gedeelte van je harde schijf staat, die je mbv je hersteldiskette kan gebruiken bij het formateren en opnieuw installeren.

Ik denk dat je het mis hebt.

tja... mijn diskettestation is dus helemaal kapot, zit nog een stuk geodriehoek in :(

maarja, k heb em dus verwijderd, anyway, boeien

tja... mijn diskettestation is dus helemaal kapot, zit nog een stuk geodriehoek in

euuh da dient om diskettes in te stoppen he :p

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door nanette

--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat je het mis hebt.

Niet helemaal, mijn oude pc ( ik spreek over een heel oude AMD K6-2 366Mhz :p ) was dit ook zo, de 3,5Gb(waaw ;) ) was in 2 partities opgedeeld door de pc fabrikant zelf. De d-drive bevatte idd een back up met een exe file erbij. Je kon via dit de pc "formateren" eigenlijk herstellen in de fabrieks stand (beetje zoals op gsm's de terug naar fabrieksinstellingen).

Als je natuurlijk al zelf via dos of iets dergelijks een format C gedaan hebt zit je met miserie natuurlijk :P

Heb je er echt geen recover cd of installatie diskette bij gekregen? normaal is dit verplicht dacht ik bij OEM versies

Hoi Crow,
Heb je er echt geen recover cd of installatie diskette bij gekregen? normaal is dit verplicht dacht ik bij OEM versies
Ik heb een Packard Bell winME uit 2001, gekocht bij Megapool (desondanks nog steeds geen spijt van!) met idd een "Smart restore" programma, waarmee je mbv een verborgen partitie van alles kunt verwijderen danwel opnieuw installeren.
Verder is er alleen een zgn hersteldiskette bijgeleverd, voor als de pc niet normaal wil starten.
Voor de duidelijkheid: er hoorde een persoonlijk identificatienummer voor Microsoft bij; ik heb me geregistreerd en updaten etc. heeft ook nooit problemen opgeleverd.

Verder is er alleen een zgn hersteldiskette bijgeleverd, voor als de pc niet normaal wil starten.
Voor de duidelijkheid: er hoorde een persoonlijk identificatienummer voor Microsoft bij; ik heb me geregistreerd en updaten etc. heeft ook nooit problemen opgeleverd.

Dat bedoelde ik. Normaal is dat verplicht om een serie nummer of iets dergelijks erbij te geven want je betaald er tenslotte voor, anders is de pc boer illegaal bezig.

@ kwbk

Heb je een serienummer erbij gekregen? of was de orginele voorgeinstalleerde versie ook een illegale? Anders zou ik eens aan een vriend vragen voor een Cd rom van XP home Nl die desnoods kopieren en dan installeren met je eigen serienummer. Ik denk niet dat dit verboden is? (Verbeter me als dit wel het geval is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan