oem nummer win95

Status
Niet open voor verdere reacties.

plaintpro

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hoi ik heb een laptop waar win95 op is geinstaleerd alleen deze wil niet meer opstarten.
Er staat een setuup op de d schijf maar bij install heb ik oem nummer nodig.
Deze heb ik niet dus installatie onmoggelijk.
Heb wel cd rom maar aangezien deze laptop alleen diskette station bevat is dit onmogelijk.
Is er een mogelijkheid het oem nummer te achterhalen?
Hoor het graag.

Kun je wel starten in Veilige modus? OEM-nummer vind je dan als je met de rechtermuisknop op "deze computer" klikt en de eigenschappen opvraagt.

Ik hoop dat dit voor jou werkt. (ik neem aan dat je het hoesje van je cd niet meer hebt, met dat groene briefje (certificaat van echtheid)

start op in MS-DOS mode en ga naar de Windows directory en voer
volgende commando uit :

regedit /E brol.txt

De complete registry bevindt zich nu in brol.txt. Laadt brol.txt in
de editor ( edit brol.txt) en zoek naar OEM. En voilà, daar heb je
het nummer dat je moet invoeren.

Heb dit van een ander forum, weet niet of het werkt.

Dus je hebt het nummer in die registry gevonden? Ik ben het ook aan het testen, maar zie door de bomen het bos niet meer:D (win xp)

Geplaatst door Tanja1968
Dus je hebt het nummer in die registry gevonden? Ik ben het ook aan het testen, maar zie door de bomen het bos niet meer:D (win xp)

Tanja voor XP is dat: Start/Uitvoeren, typ regedit, klik op kruisje voor HKEY-LOCAL-MACHINE, klik op kruisje voor Software, klik op kruisje voor Microsoft, klik op kruisje voor Windows en tot slot klik 1x op de map CurrentVersion en voila, kijk rechts!

Gevonden! Was meer aan het rommelen om het ook te proberen. Maar om mijn nummer te vinden vind ik configuratiescherm, systeem toch ietsje sneller:D Maar bedankt voor de tip.

Als ik iets vind van een ander forum probeer ik het meestal ook even uit. Niet altijd zonder gevaar:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan