OEM-software

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Vraagje:

Regelmatig krijg ik via email (spam) software aangeboden aan goedkope prijzen, zoals bv win xp voor 50 dollar enz.....Norton aan bv 40 dollar...
Is dit legaal ??? betrouwbaar om te kopen??
Dit noemen ze in hun site "oem software......."

Groeten

Ivan

Vooral niet op reageren. Die prijzen kloppen sowieso niet. Als je reageert krijg je alleen maar meer spam.

Legaal lijkt het me niet. Je krijgt dan waarschijnlijk een kopie.

Betrouwbaar vind ik niets wat ik ongevraagd in de mail krijg;)

En de Nederlandse versie zullen ze denk ik ook niet hebben.

Sterk af te raden. Meestal is de software voor die prijs ondeugdelijk, mogelijk zelfs 'besmet' met allerlei zooi en ga je je bezighouden met het aanschaffen van illegale software. Bovendien hou je zo de spam-stroom lekker in stand als je gaat reageren op die bagger-aanbiedingen. Kan ook zo zijn dat deze OEM-versies niet eens werken als ze eerder op een andere pc zijn geinstalleerd. Goedkoop wordt dan erg duurkoop. Wat heb je aan die ongein, koop gewoon software bij de vertrouwde leveranciers.

Een versie (van Windows bijvoorbeeld) die niet los verkocht wordt in een mooie doos, maar een versie die tegelijk met een ander product (bijvoorbeeld een computer) wordt verkocht zonder speciale verpakking. Deze OEM-versie is dan ook goedkoper voor de verkoper (maar niet voor de consument).

En waarschijnlijk krijg je toch helemaal niets... zelfs geen OEM.

Allemaal bedankt voor de reactie........

Ik hou me aan jullie raadgevingen..

Groeten

Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan